Re: Horecava 2009

11
André schreef:Bekijk mijn nieuwe thee eens op: Klikerdeklik
Erg mooie lijn thee moet ik eerlijk zeggen. Nadeel alleen dat dit door illy wordt gedistribueerd en het straks wellicht ook bij de supermarkten ligt... :(

Maarrre... nu we het toch over thee hebben: "Meepraten over thee? Kijk op theepraat.nl"
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

12
Even terugkomend op de Dilmah Thee Sommelier competitie
Zou zelf mee doen maar vanwege elleboog problemen geldt een streng shakeverbod, dus helaas.
Ben natuurlijk wel even gaan kijken en heb er een aantal gezien, helaas de winnaar niet.
Wat ik heel jammer vond was dat het podium tussen de kokswedstrijden en het grote podium met gastvrijheidswedstrijden stond en zodoende ondergesneeuwd werd.
Het commentaar en de uitleg van de deelnemers was zo niet te volgen en daar gaat het toch ook om.
Verder was het heel leuk om te zien met een duidelijk verschil tussen de verschillende deelnemers en de gebruikte materialen.
Dennis (Denniscafe, lid van dit forum) gebruikte halve kokosnoten wat ik een leuke vondst vond. De rest ging voor meer traditionelere glazen. De presentatie van Jacqueline Bonink was super, de enige dieik gezien heb die de tafel ook aankleedde met alles wat ze gebruikte.
Zo als ik al zei jammer dat je niet kon horen wat ze allemaal vertelde.
Alles bij elkaar een heel goed initiatief, wat hoop ik volgend jaar meer de plek krijgt die het verdient. En helaas heb ik de winnaar niet gezien, net zo min als de prijsuitreiking, op dat moment zat ik ondergedoken in de wijn. :lol:
Maar zowel Denniscafe als Gerjo Baartman(beiden lid hier) hebben mee gedaan, dus misschien kunnen zij een beter verslag geven
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

13
Ik begreep dat deelnemers aan de competitie verplicht waren om ook daadwerkelijk de thee van Dilmah te gebruiken... klopt dat?

14
Klopt, alleen Dilmah thee en verdere ingredienten, die voor iedereen in nederland normaal verkrijgbaar zijn, mochten gebruikt worden.
Dus niet via internet van overal op de wereld.

En, ik kom jullie zeker opzoeken morgen. Nog leuke aanbiedingen???
Tot dan :D
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

15
AnnemarieTiemes schreef:Klopt, alleen Dilmah thee en verdere ingredienten, die voor iedereen in nederland normaal verkrijgbaar zijn, mochten gebruikt worden.
Dus niet via internet van overal op de wereld.
Op zich natuurlijk wel jammer en voor een heleboel theeliefhebbers en theeprofessionals een belangrijke reden om hier niet aan mee te doen of wellicht een 'eigen' competitie op te gaan zetten. Ik denk dat de hoeveelheid aanmeldingen voor het DBC een stuk lager zou zijn als ieder bijvoorbeeld verplicht illy koffie moest gebruiken...