Vraagje aan Sebastiaan 007 over z'n molens

1
Zoals aan de titel te lezen is dit in zekere zin alleen maar mijn vraag aan Sebastiaan, maar anderzijds kan het antwoord ook wel weer interessant zijn voor het forum, vandaar dat ik het als openbare vraag heb gesteld.

Aldus:
Sebastiaan, in het onderschrift van je postings zie ik steeds staan dat jij naast die fantastische Izzo, als malers een Macap M4 digitaal hebt èn een Compak K10 WBC. Ik ben zo nieuwsgierig naar het verschil tussen die twee, en dan vooral de smaak. De één is toch flink wat duurder dan de ander, hoe proef je dat terug? Als je er slechts één mocht houden van je wederhelft, welke zou dat zijn? Werkt de één veel makkelijker dan de ander...., etcetera.

Hopelijk wil je me/ons hierin enig inzicht verschaffen? Ik ben heel benieuwd.

groet,
Matthijs
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Vraagje aan Sebastiaan 007 over z'n molens

4
He Matthijs en iedereen,
Zijn druk aan het verbouwen dus wat weinig op internet op moment, hopelijk morgen aan het einde van de dag helemaal klaar! pufpuf :)

Maar goed:
De K10 en de Macap M4 Digital in vergelijk:
Als je kiest voor maalresultaat en ultiem gemak is de Macap M4 digital weergaloos!
Een heerlijk mooi resultaat en ontzettend simpel in gebruik.
De K10 daarentegen is door de doser bij sommige mensen wat minder gebruiksvriendelijk en vraagt wat meer "nerd" gehalte :)
Maar het resultaat is zo bizar goed, lekker, mooi, verfijnd, romig etc etc.

Die bizar zware motor en grote conische maalschijven maken het een genot om een kopje koffie zetten.
Haast elke koffie die uit de Macap M4 digital een tikkeltje bitter had heeft het bij de K10 niet meer en het wordt allemaal nog romiger en nog lekkerder van smaak.

Een mooi verhaal en review van een klant van mij die "The Dream Team" heeft staan kan je hier lezen:
http://www.home-barista.com/espresso-gr ... t8302.html

En de post op TB hier: http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... ?f=2&t=279

Enne, als ik "moest" kiezen, 100% de K10.
Maarrr let er ook op dat ik natuurlijk ook altijd blijf (en kan) zoeken, de Macap M4 digital is voor mij prijs technisch dé maler van het moment qua kwaliteit en gebruiksgemak.
Maar als je bijvoorbeeld gaat kijken naar prijs/kwaliteitsverhouding is de K3 van Compak echt super!
Maar als je echt voor grenzeloos genieten gaat, dan is daar voor mij de K10 :)
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

5
Hé dank Sebastiaan! Fijn dat je mijn vraag zo hebt beantwoord. Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik die in het openbaar stelde. Ik eerste instantie dacht ik aan een PB-tje, maar toen bedacht ik me dat er waarschijnlijk wel meer mensen je antwoord interessant zouden kunnen vinden, en zo erg persoonlijk was het nu ook weer niet.

Die post op HB had ikzelf al gelezen, erg aanstekelijk geschreven. Ik werd een beetje groen van jaloezie... ;) :mrgreen:

Nooit gedacht dat ik al weer "upgraditis" zou krijgen.... :twisted:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Haha, achja iedereen kan er besmet mee raken zullen we maar zeggen ;)

Je bent altijd welkom om te komen kijken, ik weet het is een eindje met de trein maar we hebben hem gewoon op voorraad :)

Enne, je mag mij altijd alles vragen hoor, antwoord ook altijd alleen misschien niet wat je wilt horen ;)
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper