Re: Koffieverpakking / zakjes

41
Pfoei... moet je zien hoe die koffie eruit spuit! Jek....
Voor de horeca wel handig om omzet te draaien, je hoeft je personeel alleen maar te leren om een knopje in te drukken.
En ook handig voor eigenwijze koffiejongens en schoonouders. Ik had er laatst hier 1 die mij erop attendeerde dat je van DE een gratis pak koffie kunt aanvragen. Ik antwoorde dat ik geen oude koffie wil omdat het niet lekker is...antwoord: ja omdat jij toevallig vers brand is het beter....maar dat zegt niks over wat lekker is.....zucht....ik heb het maar laten gaan....
Misschien ook maar het beste in deze discussie over zo een superautomaat die blijkbaar ook met oliedruk werkt(?) Wat de F moet je met oliedruk! Gewoon laten gaan...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Schaerer coffee art plus, net zo goed als een semi-autom

42
bobbee schreef:Misschien ook maar het beste in deze discussie over zo een superautomaat die blijkbaar ook met oliedruk werkt(?) Wat de F moet je met oliedruk! Gewoon laten gaan.
als koffiekenner moet je machines ook kennen en denk niet dat jij een schaerer hebt staan dus moet je daar niet overoordelen

Ga anders eens kijken naar della corte die koppelen hun machine ook al aan hun molen
Laatst gewijzigd door the coffeeboy op do 19 dec 2013, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

45
@Coffeeboy, de teneur op dit forum zal wat volautomaten betreft altijd zo blijven, ik kan je slechts aanraden eraan te wennen. :)

Mijn ervaring met handmatig vs. volautomaat is dat er voor de volautomaten veel winst te behalen is in de maler. De huidige generaties consumentenmachines heeft slechts kleine conische malers, die voor een groot deel het behaalde resultaat bepalen.
Ik heb ondervonden dat het verschil veel kleiner wordt met dezelfde hoeveelheid, identiek gemalen koffie met een losse maler gezet met dezelfde zetratio door m'n Bosch of m'n mini Gaggia.
Vooral in een blinde proeverij kan het dan nog best lastig worden.

Vandaar dat ik best verwacht dat een goed afgestelde volautomaat met een goede maler een goede espresso kan zetten.
De quickmill Monza is bijvoorbeeld zo'n kandidaat.
Solide zware elektrisch temperatuur gereguleerde RVS zetgroep en een maler met 64mm platte schijven.

Van prof machines verwacht ik minimaal vergelijkbare specs en hiermee (indien goed afgesteld) dus ook goede resultaten.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

49
Feitelijk zijn we het allemaal dus redelijk met elkaar eens?: De meeste consumer-superautomaten bakken er niet zo veel van. Zodra je het malertje in die apparaten omzeilt wordt het al een stuk beter, zeker als je zorg besteedt aan de afstelling. En als je superautomaat een goede ingebouwde maler bevat (en dat zijn er niet zoveel), en hij is goed afgesteld, dan zou het wel wat kunnen worden. Zoiets?

Hoog tijd dus voor die blinde proeverij! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

50
hrichard schreef:Maak anders eens een filmpje van jouw machine in werking, ik neem aan dat die van jou zo goed is afgesteld dat hij perfecte -nietvanechtteonderscheiden espresso maakt. Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want die op Youtube zijn natuurlijk allemaal niet goed afgesteld.
Je moet ook zien voor welke consumenten machines worden afgesteld hier zetten we veel lungo in italie spanje is de koffie veel fijner omdat men daar espresso drinkt , dus voor je commentaar geef moet je op de hoogte zijn dank u