Re: Opvolger voor een Eureka Mignon

22
CarpSafari schreef:Naar mijn bescheiden mening, is die tweede knop alleen het bewijs dat er een maal automaat opzit.
DWZ als doser leeg is, zal het bedienen van de doser, de maler starten.
Die knop links zit er dus alleen maar als je bewust wilt malen, een startknop dus. :)
Klopt, maar die heb ik alleen nog maar op de 84mm machines gezien ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

23
cremalover schreef:Ieder zijn ding.
Ik durf er 50 e op in te zetten dat met 100 shots er geen significante uitslag in het voordeel van de
Major te zien zal zijn. ;)
Count me in! Ik leg ook 50 euri in ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

28
cremalover schreef:64 of 84 is bepalend wat betreft maalsnelheid.
Proef je geen verschil in.
Heb hier twee weken een Super Jolly naast een Major gehad.
Geen verschil te proeven.
Achh misschien heb je ook wel gelijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

29
Lekker doormalen met de eureka is ook een optie. Motorisch sterk genoeg. Schijven niet heel groot maar wel mooi profiel. Gewoon erg goede maler. Ga eens conisch proeven. Als dat smaakprofiel je aanspreekt is 68 mm conisch een goed idee. Met standaard 64 mm vlak win je op smaak nauwelijks iets. Als je daar toch voor gaat kun je ook denken aan een quamar.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

30
CarpSafari schreef:
AnthonyP schreef:Ik vond deze op mp:
http://link.marktplaats.nl/767267836
Hij is wel al 7 jaar oud maar wel altijd onderhouden. Is dit iets?
Als je liever 2 tot 3x zoveel wilt uitgeven omdat er Mazzer opstaat.
Ik zweer bij Mazzer.Niet omdat ze exceptioneel goed malen.Maar om hun bouwkwaliteit en concept.
Maalafstelling werkt super en het ding is gebouwd als een tank.
Een maalafstelling van een Quamar bijvoorbeeld komt daar niet in de buurt.