Ik ben net als jullie al lange tijd koffie liefhebber.
Eerst was ik altijd tevreden met mijn technivorm moccamaster.
Sinds 2 jaar ben ik na een campeer vakantie overgestapt op een Bialetti mokkapot.
Ik bestel altijd gemalen koffie via internet bij goede branderijen.
Nu wil ik graag een Espresso apparaat en een goede maler. Aangezien dit allemaal wel prijzig is wil ik graag de spullen in fases aanschaffen. Ik wil dus beginnen met een goede maler. Mijn oog is gevallen op een Mazzer Mini Electric. De reviews zijn goed en het is een prachtig ding om te zien.
Nu vroeg ik mij af of ik hiermee ook goed uit de voeten kan met een grove maling voor het filter apparaat en de mokkapot. Later zal het espresso apparaat volgen en zal ik meestal de fijne maling gebruiken.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Re: Mazzer Mini Electric icm mokkapot (Bialetti)
2Het verstellen van filter naar espressomaling is een heel gedoe. Vaak gebruik je verschillende soorten bonen hiervoor. Dat maakt het nog extra gedoe. Met de mazzer kun je prima uit de voeten, echter zou ik er voor kiezen, wanneer je en filter, mokka en espresso gaat zetten er voor deze eerste 2 malingen een goedkopere maler naast te zetten. Voor nu zou je met de mazzer prima uit de voeten moeten kunnen.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
Re: Mazzer Mini Electric icm mokkapot (Bialetti)
3Voor de mokkapot en espresso is de Mazzer goed. Voor filterkoffie zou ik zelf geen espressomaler gebruiken omdat je hiervoor hele andere eigenschappen wilt van de maler.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60