fransg schreef:Ga je gang, er is niemand die je tegenhoudt om het eventjes helemaal definitief goed te doen
Het kost je een hoop tijd, maar de nieuwkomers die heel even op het forum kijken om snel en kort een advies te krijgen waar ze vervolgens niets mee doen, zullen je dankbaar zijn al hebben ze het te druk om dat te melden
Ja met alle respect, maar jou antwoorden komen we niet echt verder mee.
Daarnaast ga je ervan uit dat nieuw komers, niet dankbaar zijn.(onzin)
Geef je adres en ik stuur je een bloemetje.
Jou vergelijk met auto,s klopt helemaal niet want je kan van elke auto wel vinden hoe en wat en waarom.
Ik zit momenteel zelf voor de keuze om een nieuwe maler te kopen, maar weet eigenlijk niet goed hoe en wat.
En geloof me ik heb uren gelezen, ik ga maar voor de Quamar M80 300 watt en 64 mm schijven, dat schijnt wel goed te zijn.(maar onderbouwen kan ik het niet)
Maar echt een goed overzicht van voors en tegens is er niet vandaar dat de beginners vragen blijven komen.
Ook denk ik dat er veel mensen (de echte barista kenners) maar wat roepen op basis van hun eigen ervaring (niks mis mee) maar je krijgt dan al snel.
Koop een een zware moter en zo groot mogelijke schijven want je gaat het proeven???? het zal.
Maar waarom dan hoe komt dat dan?
Want zo,n molen kost een 500/600 dat is geen katte pis.
Als je veel leest word het alleen maar moeilijker de 1 zegt dit en de ander dat.(vandaar de vragen denk ik).
waarom ik hierop heb gereageerd is dat er iemand een vraag stelt over een maler en dan krijgt die als antwoord kijk even in de beginners handleiding.
Nou daar word je niet MBT de maler niet echt veel wijzer van.