Alvorens bedankt voor u hulp.
Ik zit in dubio.
1 Quamar 63 mm Schijven 300 watt motor (de enige met 63 mm schijven) maar ik lees weinig op www
2 Mazzer mini dozer 58 mm schijven 250 watt
3 Macap M4 (doseerder) 58 mm schijven 250 watt
4 Macap MC4 (zonder doseerder)
5 Compak K3 58 mm schijven
Wat belangrijk vind is ook de retentie en hoe is het schoonmaken.
Ik heb veel gelezen maar kan wel wat hulp gebruiken in mijn keuze
Re: Toch hulp gevraagd
2Volgens mij zit je meer in "quintico"
.
Allereerst: ik ken ze niet allemaal, maar ik weet dat het alle redelijk capabele en degelijke malers zijn.
Bij het 58mm formaat zou ikzelf eerder kiezen voor een doser, gezien het klonterprobleem dat veelal optreedt bij dit formaat.
De Mazzerdosers zijn berucht vanwege retentie, de Macaps zijn daarin een stuk beter. Ik vraag me af hoe goed de uitloopjes van de doserless-malers zijn schoon te maken.
Uit het rijtje zou ik toch ook gaan voor de Quamar, gewoon vanwege de grotere schijven, en omdat het een prima firma lijkt te zijn die veel waar voor het geld biedt.

Allereerst: ik ken ze niet allemaal, maar ik weet dat het alle redelijk capabele en degelijke malers zijn.
Bij het 58mm formaat zou ikzelf eerder kiezen voor een doser, gezien het klonterprobleem dat veelal optreedt bij dit formaat.
De Mazzerdosers zijn berucht vanwege retentie, de Macaps zijn daarin een stuk beter. Ik vraag me af hoe goed de uitloopjes van de doserless-malers zijn schoon te maken.
Uit het rijtje zou ik toch ook gaan voor de Quamar, gewoon vanwege de grotere schijven, en omdat het een prima firma lijkt te zijn die veel waar voor het geld biedt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3standaard is dat niet makkelijk:Spironski schreef:Ik vraag me af hoe goed de uitloopjes van de doserless-malers zijn schoon te maken

(plaatje van blog.)
Na wat sloopwerk is dat gangetje prima in een halve seconde schoon te vegen:

(plaatje van blog.)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Er staat op hb een grote 64mm malertest met daarin ook de quamar. Die quamar zou mijn keuze zijn.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
5Super jolly is wat duurder maar zou ik moeten kiezen tussen de quamar of super jolly koos ik de sj.
6Ik heb momenteel zowel de Macap M4 met doser te koop en ook de Mazzer Super Jolly. Prijs M4 245 euro en SJ 275 euro. Je mag best langs komen om te komen kijken / proberen. (Den Haag) Ik denk zelf dat ze beide redelijk goed zijn qua retentie. De Macap heeft een goede doser en de Mazzer heeft weer wat grotere schijven. Je zult aan beide een goede koop hebben. Ik ga ze zo meteen ook maar eens bij de rubriek aangeboden zetten met foto's er bij.
***EDIT***
voila
Macap M4
Mazzer Super Jolly
***EDIT***
***EDIT***
voila
Macap M4
Mazzer Super Jolly
***EDIT***
7Ik ben inmiddels geslaagd ik heb de Mazzer mini met SJ schijven erin gekocht.
Kafko (Peter) heeft de SJ schijven geplaatst.
Werkt perfect
Kafko (Peter) heeft de SJ schijven geplaatst.
Werkt perfect