problemen cappuccino jura z5!!!

1
goedemiddag allemaal,

ik heb een 2e handse jura z5 gekocht en deze zelf helemaal gereviseerd. top apparaat!
Nu begint het apparaat wat kuren te vertonen met het maken van melkschuim voor een cappuccino of latte. heb de cappuccinatore al goed schoongemaakt, ventiel al vervangen, aanzuigslang al ingekort en het word maar niet beter. iemand een idee???

hij zuigt de melk maar minimaal uit de kan en wat er dan uitkomt is niet luchtig maar gewoon warme melk.

Dan heb ik nog een probleem.
In het apparaat zit een variabele zetgroep die ervoor zocht dat je 2 exact dezelfde koppen koffie kan zetten. als ik 1 kop koffie zet is hij prima. niks op aan te merken. als ik dan op de knop van 2 koppen druk dan komt de koffie er veel slapper uit. raar want de bonen maler maalt wel langer door en de sterkte kan je alleen instellen op 1 kop en dat houd hij dan automatisch aan als je 2 koppen zet.

ik hoor graag of iemand een oplossing heeft.

mvg nicko

Re: problemen cappuccino jura z5!!!

2
Dat de koffie slapper is bij 2 koppen merk ik ook, dus ik zet altijd 1 kop per keer. (Z7 en Giga 5 beiden zelfde euvel) Zal wel Jura standaard zijn :|

De Giga 5 heb ik net en die zou het beter moeten doen dan de Z7, nee dus...
Maar per kop is het uitstekend dus ik laat het er maar bij, 1 kop per keer.

Het afstellen van de cappuccinatore is bij de Z7 ook heel lastig, het ventiel is vaak het probleem, maar dat heb je al vervangen.
Bij de z7 kun je hem verstellen, ik heb maar 1 stand kunnen vinden waarop hij naar tevredenheid werkt.
Goed schoonmaken en desnoods dag in water laten liggen, andere tip weet ik niet.

Bij de Giga werkt het beter maar heel ander systeem.