Nu ik de laatste weken geleerd heb hoe een espresso wel hoort te smaken, merk ik ook dat ik op heel veel plekken 'smerige' koffie voorgeschoteld krijg die ik vroeger wel erg lekker vond.
En toch.. een senseo zeg ik altijd nee tegen, ook als het half 6 's ochtends is en ik in m'n bed hoor te liggen. Maar een nespresso die met weinig water gezet is is best aardig (je hebt ook mensen die er gelijk een grote mok koffie mee willen zetten en dat smaakt dan net als senseo).
Vandaar de tip om eens te kijken of zo'n goedkoop nespresso apparaat niet een goede vervanger is voor de senseo. Volgens mij kun je ook tegenwoordig nog bij de gemiddelde mediamarkt/saturn daar gewoon een kopje proeven voordat je hem aanschaft.
Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?
12Ik was laatst op een locatie waar alleen een senseo stond, verder niets. (ook geen koelkast met frisdrank oid).
Ik heb 2 pads in de senseo gedaan, en dan voor 1 kopje gezet. Dan vond ik het nog redelijk te doen...
Ik heb 2 pads in de senseo gedaan, en dan voor 1 kopje gezet. Dan vond ik het nog redelijk te doen...
13Ik zou gewoon lekker water koken en opgieten net als vroeger, goedkoper en veeeel lekkerder!
14Wvt Senseo pad's..
Hoe komt het dat dezelfde Pads in verschillende Senseo apparaten anders smaakt?
Zijn de apparaten opzich niet gelijk aan elkaar?
Vraag van een beginner
Hoe komt het dat dezelfde Pads in verschillende Senseo apparaten anders smaakt?
Zijn de apparaten opzich niet gelijk aan elkaar?
Vraag van een beginner
15Ik zou me daar niet druk over maken. Zal wel te maken hebben met welke restjes ze de pads hebben gevuld en hoe vaak dit op de grond is gevallen in de fabriek.
Nu serieus; elk apparaat is anders en zal een iets andere instelling hebben. Ook het water kan een verschil maken + de mate van smerigheid binnen zo'n senseo.
Ook als beginner zou ik eens kijken naar wat alternatieven die wel een fatsoenlijke bak opleveren.
Nu serieus; elk apparaat is anders en zal een iets andere instelling hebben. Ook het water kan een verschil maken + de mate van smerigheid binnen zo'n senseo.
Ook als beginner zou ik eens kijken naar wat alternatieven die wel een fatsoenlijke bak opleveren.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
16Probleem is opgelost hoor.
Had al een mokkapotje..
En nu sinds paar dagen een Quickmill820..
Had al een mokkapotje..
En nu sinds paar dagen een Quickmill820..
17Probeer eens een coffeeduck. Die kan je zelf vullen. FF versgebrande bonen malen en gaan met die banaan. Heb zelf geen senseo maar het zal altijd beter smaken dan die pads uit de supermarkt
18Slecht advies.... zonde van de verse bonen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
19Is dat zo? Lijkt me toch dat het resultaat met min of meer verse koffie altijd nog stukken beter zal zijn dan die gecremeerde dooie Senseopads?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
20Probeer het maar eens.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’