Re: Vibiemme Domobar Super probleem

11
Pomp is los gecheckt en blijkt te werken.

Heb vanmiddag heel de zetgroep schoongemaakt, daar lijken zich geen problemen voor te doen. Toen ik de leiding van de solenoid naar de boiler losmaakte om te kijken of er überhaupt wel water doorheen komt ben ik erachter gekomen dat er dus helemaal geen water door die 3 weg klep gaat..

Hoe kan ik controleren of het de solenoid magnetic valve inderdaad stuk is en vervangen moet worden (kan dit gekomen zijn door het vervoer? Blijft vreemd...)?

Is het niet misschien de control box die een verkeerd signaal geeft aan de solenoid valve? (want zoals gezegd klikt de klep wel als ik een van de draadjes van de pomp eraf haal en de aan/uit knop naar P1 zet en weer terug)

12
Klinkt misschien stom, maar wat denk je ervan om een zwikkie plaatjes te maken van waar je mee bezig bent, er zijn zat mensen die je met suggesties willen ondersteunen, maar wel enige visuele houvast willen hebben anders dwalen we hier allemaal als een blinde in het donker. :?

Zou best even willen zien hoe je control box is aangesloten etc.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

13
Hoe kan ik controleren of het de solenoid magnetic valve inderdaad stuk is en vervangen moet worden (kan dit gekomen zijn door het vervoer? Blijft vreemd...)?
(want zoals gezegd klikt de klep wel als ik een van de draadjes van de pomp eraf haal en de aan/uit knop naar P1 zet en weer terug)
Je geeft het antwoord zelf al!
Ik vermoed dat er een kalkbrokje klem zit in t 3-wegventiel, als je ff zoekt vind je ook een topic met plaatjes, maar maak t ventiel maar open [6 kantige schroef bovenop losdraaien, dan schuift het magneetdeel van t ventiel] evt kan je m ontkalken.

ff van de buren geleend;

http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... f=3&t=2536

16
Vanmiddag de fill solenoid uit elkaar gehad en helemaal schoongemaakt, zat inderdaad een beetje kalkaanslag op...teruggestoken en even met de hand geprobeerd heen en weer te schuiven: dat ging weer heel soepel.

Nu net terug geplaatst in de machine en er blijkt nog steeds geen water doorheen te stromen, de pomp heeft ook erg veel moeite (lijkt het) en de drukmeter geeft 14 bar aan...hebben jullie nog andere suggesties?

18
En van het mooie drenthe? Ik weet nog wel een mooie plas midden in het bos waar je even een duik kunt nemen als het zo warm is en moet wachten! Kibbelkoele of de ieberenplas. Die laatste is echt mooi!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

19
www.kafko.nl die tackelt een probleem waar je bijstaat en je steekt er ook nog eens een hoop van op, neem vooral je camera mee als geheugensteuntje en om ons deelgenoot te maken. van de vorderingen.

Uiteraard zijn er ook andere reparateurs die vast goed werk verrichten, maar als eenmaal met Peter contact hebt gehad weet je ook waarom we met hem weglopen. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Ik waag nog 1 poging.

Afbeelding

Hier een afbeelding van een 3 wegventiel,nadat je de spoel hebt verwijderd, kan je het ventiel ook losschroeven die met inbusboutjes vast zit...heb je die opengemaakt?
Check dat evt, want je beschrijving wijst toch echt naar het 3 wegventiel!

PS als je Peter van Kafko enkele foto's stuurt en m opbelt, zal ie je vast wel kunnen helpen, maar probeer mijn tip eerst.
ps aangezien je de klik wel hoorde zou de spoel goed moeten zijn, het ventiel is vaak ook los te koop [zonder spoel dus!]