Hey allemaal,
Ik ben momenteel bezig om rond te kijken om een eerste setje aan te kopen om te starten met het brouwen van goede slow coffee. Als zetmethode lijkt de Chemex me wel fijn om wat te experimenteren. Maar na heel wat lezen hier, weet ik dat een koffiemolen ook belangrijk is. Een elektrische molen van € 500 is er wat over op de moment, omdat ik toch eerst wat ervaring wil opdoen met zelf het hele koffie zet gebeuren in handen nemen.
Momenteel twijfel ik tussen de Hario Skerton of Prolex grinder - beide manueel. Heeft er één van de twee meer voorkeur onder de leden hier? Ik weet dat ik van zo'n molens geen wonderen moet verwachten, maar ik probeer toch altijd het best te vinden voor een aanvaardbare prijs.
Als alternatief voor die twee kan ik ook nog voor een kleine elektrische molen gaan zoals de Solis Scala 166 of de Baratza Encore, maar ik vraag me af of het bekomen maalresultaat veel consistenter zal zijn dan met de manuele molen.
Zoals ik weet uit de fotografie, you get what you pay for, daarom dat ik sterk twijfel aan de tweede optie, hoewel die molentjes geen gat in je portefeuille betekenen.
Suggesties of opmerkingen van jullie?
Bedankt,
Kris
Molentje om te starten...
1
Laatst gewijzigd door KrisK op ma 19 mei 2014, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.beantobar.wordpress.com - ontdek de wereld van origine chocolades
Van origine chocolade naar specialty koffie - de stap is kleiner dan je denkt
Hario V60 + Hario Skerton grinder
Van origine chocolade naar specialty koffie - de stap is kleiner dan je denkt
Hario V60 + Hario Skerton grinder