Re: La Nuova Era Cuadra

11
Spironski schreef:Ha, gelukkig, dat klinkt/leest goed! Afgezien van de styling is me niet duidelijk wat het verschil is tussen de Cellini en de Giotto, trouwens. Maar het lijken goede apparaten te zijn, afgaande op alle positieve feedback die je kan lezen op het net (maar ja, hoe vaak lees je slechte feedback over een dure aanschaf?).
Het design schijnt echt het enige verschil te zijn. De Giotto heeft die zijplaten.

En persoonlijk denk ik dat mensen eerder negatieve berichten op internet zetten dan positieve. Men verwacht namelijk van nature een product dat aan de verwachtingen zal voldoen....als je dat niet verwacht dan zal je hem ook niet kopen.
Voldoet zo'n product dan niet aan de verwachtingen dan zal men eerder gaan klagen op internet of proberen een oplossing te zoeken voor het probleem door dit probleem aan anderen voor te leggen.
Voldoet een product dat je hebt gekocht dan wél aan de verwachtingen, dan is dat soms reden tot vreugde, maar vaak ziet men er ook niet zoveel bijzonders in.

14
Hmm,...... begin dan toch te twijfelen. Was het wel HB (misschien TMC?), en ging het dan wel over die Cuadra? Ik zal eens proberen te vinden waar ik dat vermoeden vandaan had.
En persoonlijk denk ik dat mensen eerder negatieve berichten op internet zetten dan positieve.
Ehmm, ja vaak gaat dat wel op. Maar ook zie ik vaak dat als iemand veel geld heeft uitgegeven aan één of andere "gadget", dat ze daar dan bijna kritiekloos tegenover lijken te staan. Ze zouden eens moeten toegeven dat het toch niet zo'n goed apparaat is! ;) Serieus: hoe vaak hebben jullie nu een slechte review gelezen over een eigen apparaat? In 98% van de gevallen heeft men wellicht enkele puntjes van kritiek, maar is het verder een "gewèèèldig apparaat!" , toch?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
:oops: :oops: :oops:

Oké, dat was een foutje! Ik heb me laten misleiden door de overeenkomsten in naamklank en (ronde) vormen van de apparaten. Ik dacht dat het ging over de Elektra Nivola. Daarvan heb ik dus wat minder gunstige berichten gelezen! (CoffeeGeek. b.v.)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Beste Peter,

Wat leuk dat je je via dit forem aan het informeren bent. Tis altijd een
hele klus om een nieuw apparaat te kopen waar je jaren mee wil doen.

Ik heb zowel Cudra staan als de Brewtus en je bent van harte welkom om
zelf met de Expobar Brewtus een heerlijk espresso te maken. Ook de Barbera
Classico is een van de lekkere bonen die ik heb.
Ik kan je het verschil uitleggen en laten zien tussen de Cuadra en de Brewtus.
ik kan je ook het een en ander vertellen over de ECM want ik reviceer ook espressomachines
en heb dit ook gedaan bij bv de ECM Giotto.

Succes met je zoektocht en je weet het je bent welkom voor een proefrit.

Groeten,

Joep
Den Haag

http://www.casabarista.nl
Casa Barista

20
Na lezing van deze review is het moeilijk om niet enthousiast te worden over deze machine en naar de winkel te rennen om er een te kopen.
Ik zal niets negatiefs zeggen over de Cuadra (dat zou ik niet meer durven :oops: ;) ) maar relativeer die review ook een beetje hè? CoffeeGeek staat vol lovende "reviews" van bezitters over hun eigen apparaat (dat bedoelde ik ook met mijn eerdere opmerking). Als je daar op" E61 HX review" gaat zoeken zal je talloze positieve reviews vinden over nog meer van die apparaten (kijk hier maar eens: http://www.coffeegeek.com/reviews/comme ... ha&Order=0 ). De Cuadra valt vooral op omdat het nu eens niet een glimmende rechthoekige doos is, maar een glimmende ronde bol ;) . Ik vermoed dat hij verder niet zo verschrikkelijk veel zal verschillen van de andere apparaten in deze groep warmtewisselaars. Je moet niet alle reclamepraat geloven, vaak worden standaard onderdelen gebruikt die iedereen gebruikt (Ulka, b.v.?).

Maar als het design je bevalt: ga vooral je gang, ik geloof zeker dat die Cuadra een goed apparaat is. Die Brewtus is echter een heel ander ontwerp. Die werkt niet met een HX, maar met een dubbele boiler. Beide systemen hebben hun voor-, en nadelen. Denk daar ook eerst eens over na.