Re: Bugatti Diva

31
Jongens, dit verzand weer in moddergooierij. Ik zet hier eventjes een slotje op.

Edit: draadje is weer geopend, maar nu graag een andere toon en constructieve bijdragen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

32
Zo. Een Bugatti diva nummer 2 en deze sloeg aan zonder problemen dus het feest kan beginnen. Kijk je koopt deze machine om het design en je weet dan van te voren dat je misschien een aantal veren moet laten in verband met het gebruiksgemak. Alhoewel ik eigenlijk maar een mindere functionaliteit kan vinden en dat is de watertank. Je kunt deze wel los halen maar dan is het een heel gedoe om deze weer te plaatsen. Beter is om met een glas of kannetje deze bij te vullen en dat geeft verder geen problemen. De wat weinige inhoud van het reservoir vind ik ook niet zo bezwaarlijk als je tenminste espresso maakt en geen bakken met lungos dan is het wat omslachtig en de inhoud duidelijk te klein. Ok.... Eerst maar eens de meegeleverde servings die van goede kwaliteit zijn. Een fluitje van een cent, het filter draait makkelijk in. Je kunt ook even de metalen bevestiging van de meter vasthouden voor de extra stevige draai. De doorloop tijd is 22 seconden voor een 30 ml espresso en ongeveer 30 seconden voor een 40 ml espresso en dat is dus goed te noemen. Het smaakt dan ook heerlijk. De cremalaag is goed maar houd niet over maar dat kan aan de servings liggen? Wel moet je even opletten dat je de machine goed op temperatuur moet laten komen( 15 minuten) en de portafilter niet in de machine laat zitten als de machine aanstaat, de boel word nogal heet en dat merk je aan een uitgesproken verbrande smaak.
Beter is het het filter boven op de warmhoudplaat te laten liggen. Verder geen klagen een lekker hete espresso. Volgende week ga ik met de bonen aan de gang. Ik houd u op de hoogte.

33
Goed zo doorzetter!
koffiedikkertje schreef: De cremalaag is goed maar houd niet over maar dat kan aan de servings liggen?
Ik denk het wel, met mooie verse bonen uit een goeie maler gaat het beter, verwacht ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

35
Het Koffiestation is een kleine brander in Groningen, die bezorgen gratis in centrum van de stad maar ophalen is ook een mogelijkheid. Anders gewoon ergens online bestellen (zie elders op forum een lijst met branders) en verzendkosten voor lief nemen...

36
koffiedikkertje schreef:Heb een Mahlkonig dat zit wel goed. Verse bonen is in Groningen denk ik wel een beetje problematisch.
Koffiestation in Groningen heeft heerlijke koffiebonen en ze zijn behoorlijke hobbyisten met zijn 2en in de goede zin van het woord. Ze zijn de hele dag met koffie bezig en met de vele zetmethodes en die te perfectioneren.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode