Twee jaar terug heb ik een Cimbali M2 met twee defecte molens op de kop kunnen tikken. Molens repareren bleek niet te kunnen en vanwege verhuizing(en) is er daarna niks tot weinig mee gebeurd (stil gestaan). Nu ben ik er weer mee bezig, heb 1 molen hersteld met een nieuwe motor, maar loop tegen een vreemd fenomeen aan: het ding maakt lawaai:
Filmpje van 22 seconden op Youtube
Het geluid is lastig te lokaliseren, maar lijkt het sterkst in de uitgaande waterslang. De waterdruk zit volgens de ingebouwde manometer rond de 9 en lijkt daarmee ok. In vrijloop (niks aangesloten, dus gewoon water doorpompen) maakt het apparaat geen lawaai.
Iemand die het bovenstaande geluid kan thuisbrengen? Mijn ervaring met centrifugaalpompen is beperkt; deze pomp kan ik met een kleine kracht met de hand draaien, maar ik had wat minder weerstand verwacht. De pomp heeft z'n badje al gehad, wat niet heeft geholpen. Overigens geen Procon, maar de opdruk CF.
Technische handleidingen heb ik in mijn bezig, machine staat in monteurstand. Het betreft de normale cappucino-versie, zonder turbo-steam (plaatje van iemand anders):

Wie weet raad?
Groeten,
Paul