Anfim super camaino on demand

1
Hallo allemaal,

Door drukte op werk- en privevlak ben ik de laatste tijd weinig meer bezig geweest met koffie.
Nu kwam ik op MP bovenstaande maler met titanium schijven tegen.
Het is bij een opkoper die me weinig over de molen kan vertellen.
Nu kan ik ws morgen of woensdag gaan kijken en ws de molen voor €300,- meenemen.

Lijkt mij een mooie mogelijkheid (mits in goede staat natuurlijk) en toch wel een stap vooruit tov mijn Super Jolly met doser.

Wat denken jullie ervan?

Groet,
Rik
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand

Re: Anfim super camaino on demand

2
Heb je met al die drukte op je werk dan niet juist behoefte aan méér koffie? ;)

Die Super Caimano moet wel een erg goede maler zijn, ik meen met 75 mm schijven? Volgens mij maakt het wel uit of je een eerste versie hebt of de verbeterde. Het ding is meen ik ook (fijn) getrapt, maar de smaak moet zeer goed zijn, beter dan de SJ. Ik ben benieuwd!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Ja, das een lastige. De verkoopster heeft volgensmij de eigenschappen van de molen, zoals bouwjaar etc, niet helder. Ik las op HB of Coffee geek dat de molen idd getrapt is, maar dan met hele kleine stappen.
Weet je zo wat de verschillen tussen een oude en nieuwe versie zijn trouwens?

En qua drukte op m'n werk; ik ga zo snel stuiteren van teveel koffie. Beetje de verkeerde hobby gekozen dus eigenlijk...

4
Bij caffenation in Antwerpen hebben ze zo'n maler staan maar dan met doser. De doser's van Anfim zijn geweldig goed! Das niet voor niks...

Heb net even de advertentie bekeken, dat is dezelfde verkoper waar ik mijn K10 heb gekocht. Ik raad je aan om hem op te halen....Goed controleren of alles erbij zit. Ik heb mijn K10 ontvangen na herhaaldelijk aandringen en zonder gruisbakje, die zou hij erbij sturen maar nooit meer wat gehoord en neemt nu de telefoon niet meer op en reageert niet meer op mail of sms. En ik ben ook blij dat de maler heel is aangekomen, na overleg zou hem in piepschuim verpakken etc. want hij had net een wasmachine gekocht etc....was dus zo in een doos gestopt...Beetje jammer als je afspraken maakt.

Enfin, goed controleren en als hij goed is gewoon kopen, met een beetje onderhandelen had je hem ook nog wel voor minder mee kunnen krijgen want die maler is echt lelijk en raakt hij niet snel kwijt...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

5
Ja, was sowieso niet van plan het via de post te doen. Wil de molen graag zien en kunnen reden idd.
Hij stond voor €400,- op MP en denk dat €300,- een mooie prijs is. Het is niet de mooiste, maar dat vind ik van ondergeschikt belang...
Ik heb de afspraak staan voor morgenmiddag. Ben benieuwd...

Mochten jullie nog tips hebben voor zaken waarop ik moet letten, dan hoor ik het graag!

9
Weet je zo wat de verschillen tussen een oude en nieuwe versie zijn trouwens?
Nee sorry, het was iets wat ik mij meen te herinneren. Zou ik moeten Googlen, maar dat kan jij dan beter zelf doen.
Staat op het plaatje (achterop, onderop?) trouwens niet vaak wanneer de machine is gefabriceerd?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
De Super camaino on demand is inderdaad niet moeders mooiste, maar -naar mijn mening- zeker niet lelijk. Belangrijkste is dat deze maler gewoon erg goed maalt en eenmaal ingesteld eenvoudig te bedienen is. Ik gebruik deze molen naast een Mazzer Major en ben erg content met het maalsel. De major vind ik plezieriger in het gebruik, maar dat komt ook omdat ik al jaren met Mazzers werk en pas een jaar deze Anfim heb staan.

Ik vind 400,- een lage vraagprijs, zeker gezien de titanium maalschijven ( circa 250,-). Het kan een reuze koopje zijn, mits de molen geen gebreken heeft. Moeten bijvoorbeeld de maalschijven vervangen worden, dan heb je nog een behoorlijke bijkomende kostenpost te pakken. Je doet er dus goed aan om de molen op te halen en vooraf goed te testen (met een zak meegenomen bonen).

Check ook of de drukknopen van het menu goed werken.
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak