Re: Anfim super camaino on demand

11
Titanium schijven vervangen? Dan moet je wel erg je best doen. Je moet wel controleren of er wel echt titanium schijven inzitten! Goudkleurig laagje oid dacht ik? Het stickertje "titanium" zit net aan de andere voorkant dan waar de knopjes zitten. De foto is alleen van de kant van de knopjes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

13
Ook titanium maalschijven slijten, zeker bij ondeskundig gebruik (ik denk dat we het met zijn allen wel over eens zijn dat er in menige horecazaak niet al te zorgvuldig met het materiaal wordt omgegaan). Dit in combinatie met de lage vraagprijs, jouw eigen verhaal over de verkoper, de onduidelijkheid over de herkomst van de molen en de tegenstrijdigheid in de advertentie ( er wordt gesproken over titanium schijven, maar in de specificaties staat gehard staal)

De titanium maalschijven zijn inderdaad goudkleurig, dus eenvoudig te controleren.

Zoals all eerder gezegd, het kan een hele mooie koop zijn, maar voorzichtigheid c.q. een kritische inspectie lijkt mij op zijn plaats.
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak

14
Dank voor de tip! Bonen liggen al klaar idd. Ben ook benieuwd naar de staat vd schijven.
Ben ik naïef als ik denk dat titanium maalschijven een erg lange levensduur hebben?
Zal de toetsen goed checken idd. Zal zo eens een gebruiksaanwijzing zoeken, want ik verwacht dat de verkoper geen idee heeft hoe deze te bedienen zijn.
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand

19
CarpSafari schreef:
want ik verwacht dat de verkoper geen idee heeft hoe deze te bedienen zijn.
Grappig, ik verwacht juist dat je een 'echte' barista ontmoet, die zal het dus vast WEL weten.
Maar velen hebben een haat/liefde relatie met die 'on demand' malers.
Bobbee heeft er ook zijn K10 gevonden, dus...
Op MP? ja, bij een echte Barista? nee niet echt! :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Nou, hij staat er hoor!
Duidelijk geen echte barista, maar een opkoper (opkoopster).
De molen bleek te komen van Screaming Beans. Hopen dat ze er daar een beetje lief voor zijn geweest.
De machine daar bekeken en zag er op het eerste gezicht goed en netjes uit.
Daarna wat getest en ook daarbij leek het maalsel er vrij goed uit te zien.
Maalschijven blijken idd van titanium; zijn goudkleurig en de knoppen werken goed.
Ze vertelde dat Esther Maasdam haar machine ook bij haar had gekocht. Hopen dat dat een goed teken is.

De molen staat nu op m'n koffiekast, maar heb helaas nog geen tijd gehad om goed te testen.
Dat gaat er een dezer dagen van komen.
Het enige waar ik achteraf over twijfel is het aantal maalbeurten dat de molen al gemaakt heeft; net over de 50.000. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe veel dat is.

Nu dus maar hopen dat m'n eerste indrukken juist zijn en ik geen kat in de zak heb gekocht...

Ik hou jullie op de hoogte. Voor nu in ieder geval bedankt voor het meedenken!
La Marzocco GS/3 - Anfim Super Caimano on demand