Van de week heb ik mijn waterfilter in mijn Isomac Zafiro (single boiler) vervangen. Ik heb onderstaand type.
Nu komt de machine niet meer op druk als het filter aangesloten is. Uiteraard heb ik het filter eerst even laten 'weken'. Maar om het filter aan de sluiten moet ik het uit het reservoir halen. Hierdoor loopt er water uit het filter en lijkt het alsof de pomp lucht probeert aan te zuigen.
Heeft iemand een goede truc om te zorgen dat dit soort filters vol met water zitten voordat en de pomp geen lucht probeert te zuigen?
Re: Waterfilter trekt vacuum?
2Let op dat het filter dwars op de bodem ligt en niet rechtop staat. als deze rechtop staat is de opening te klein om er water doorheen te zuigen. Zelf had ik ook hetzelfde probleem met dit filter en dat kwam vooral omdat die wat breder en groter is dan de overige filters en bijna klemde in de waterbak. Uiteindelijk was de oplossing voor mij om over te gaan op de standaardfilters en niet deze grote variant.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
3Dwars wordt lastig. Hier is de slang niet (meer) lang genoeg voor. Hiervoor had ik onderstaand filter en hier is de slanglengte op afgestemd.
Nieuwe slang bestellen dus?
Nieuwe slang bestellen dus?
Isomac Zaffiro - ECM Casa - In de molen: Segafredo Extra Strong
4Betere oplossing is om weer de filters te gaan gebruiken die je hiervoor al gebruikte. Die je nu gebruikt heb ik geen hele goede ervaringen mee.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
5MrDry schreef:Van de week heb ik mijn waterfilter in mijn Isomac Zafiro (single boiler) vervangen. Ik heb onderstaand type.
Nu komt de machine niet meer op druk als het filter aangesloten is. Uiteraard heb ik het filter eerst even laten 'weken'. Maar om het filter aan de sluiten moet ik het uit het reservoir halen. Hierdoor loopt er water uit het filter en lijkt het alsof de pomp lucht probeert aan te zuigen.
Heeft iemand een goede truc om te zorgen dat dit soort filters vol met water zitten voordat en de pomp geen lucht probeert te zuigen?
Zorg voor het "aansluiten" van het filter dat het reservoir vol genoeg is en dan kan je desnoods de aansluiting onder water plaats laten vinden, is toch niet zo'n probleem een beetje frutselen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
6Dat onderwater aansluiten is nogal lastig. Het filter is bijna net zo groot als de breedte van het reservoir. En dan moet ik ook m'n handen erin steken.
Vind het alleen al een vies idee
Isomac Zaffiro - ECM Casa - In de molen: Segafredo Extra Strong
7Dan heb je hetzelfde probleem als wat ik ook had. Oplossing is gewoon weer het type filter kopen wat je eerst had of het risico lopen dat je pomp kapot gaat.
8Wat een kul, was je je handen dan nooit.MrDry schreef:Dat onderwater aansluiten is nogal lastig. Het filter is bijna net zo groot als de breedte van het reservoir. En dan moet ik ook m'n handen erin steken.
Als er al bacteriën vanaf komen zullen ze de boiler niet overleven.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
9Wat ik ook zag zijn de bonen die je gebruikt van Segafredo. Die oude bonen vol met olie geven in je maler veel meer kans op vervuiling en schimmel dan dat je je handen even een paar seconden in de waterbak doet.
Die grote filters zijn gewoon een ramp en kun je beter niet gebruiken.
Die grote filters zijn gewoon een ramp en kun je beter niet gebruiken.
10Men neme een Longdrinkglas, kieper de filter erin totdat hij vol zit . Pak je slang en sluit hem aan op de filter die nog in het glas ligt. Na aansluiting kieper je de glas leeg met filter in je reservoir.MrDry schreef: