Re: Laat je tijgerstrepen zien!!!

24
fransg schreef:Die tijgervellen zijn meer 'creatief met crema' dan dat het echt iets belangrijks zegt over het smaak-succes, denk ik
Hi Frans,
Niet helemaal mee eens (naar mijn bescheiden mening). De algemene concensus is dat een tijgervel indicatief is voor een perfecte extractie. Een tijgervel krijg je in ieder geval niet met (te) oude koffie, te lage druk, te koude zetgroep, inconsistent/te grof of fijn maalsel. Het zegt dus wel degelijk iets over de kwaliteit (cq. smaak-succes) van de espresso. Of een espresso met een tijgervel significant beter smaakt dan eentje zonder, is natuurlijk weer een verhaal apart...Ik kan in ieder geval extra genieten van een espresso met tijgervel...hier zit natuurlijk vast een emotionele component in.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

25
turboyeast schreef: Niet helemaal mee eens
Ik ben het (op een terras in Hijken, restaurant De Dorpskern, met glas Hunebed Bier en een glas Groningse Koffielikeur) absoluut niet oneens met jou.

Stel, een bloedmooi fotomodel is doorgaans 185cm lang.

Dan is een vrouw van 185cm en 60kg nog niet per se fotogeniek.

Maar draagt ze bovendien een tijgervelletje, dan wekt dat wel vertrouwen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
fransg schreef:
turboyeast schreef: Niet helemaal mee eens
Ik ben het (op een terras in Hijken, restaurant De Dorpskern, met glas Hunebed Bier en een glas Groningse Koffielikeur) absoluut niet oneens met jou.

Stel, een bloedmooi fotomodel is doorgaans 185cm lang.

Dan is een vrouw van 185cm en 60kg nog niet per se fotogeniek.

Maar draagt ze bovendien een tijgervelletje, dan wekt dat wel vertrouwen
Weet je zeker dat je niet op de Wallen bent aangeland?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

27
@3aan schreef:Weet je zeker dat je niet op de Wallen bent aangeland?
Ik was al bang dat het mooie frisse lokale bier en de stevige Groningse likeur (op basis van milde arabica bonen) de begrijpelijkheid zou doen afnemen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino