Hola!
Wat ik mij afvroeg; hoe is de combi wodka en koffie? Iemand daar al eens iets mee gedaan? En zo ja, wat?
Groet,
Nicole
Re: Wodka... in Good Spirits?
2Ehhh.. probeer het eens zou ik zeggen...
Hier wat linkjes uit de 10 eerste Google hits: Overigens ben ik zelf geen fan van Wodka, heb niks thuis staan om te proberen.
Hier wat linkjes uit de 10 eerste Google hits: Overigens ben ik zelf geen fan van Wodka, heb niks thuis staan om te proberen.
3Goed punt, toch maar eens een fles wodka scoren...
I've got a bad tamper...
4Ik heb net een week specials staan bouwen in Barcalona met Espresso, choco-siroop en..... wodka! Ik heb dan wel hierin de Absolut Vanilla gebruikt, normale kan natuurlijk ook. Heb trouwens ook de Absolut pepper staan, geeft ook hele spannende smaak combi's!
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....
Als kind was ik al dol op koffiekoppen!
Als kind was ik al dol op koffiekoppen!
5Waarschijnlijk een waardeloze ervaring. Hier lekker regenen en koud en dan moet je naar warmere streken.
Maar leuke recepten of beroepsgeheim???
Moet zeggen dat het aantrekkelijk klinkt.
Hou van koffie en alcoholhoudende dranken, meestal puur en apart, maar soms is samen wel heel lekker.
Maar leuke recepten of beroepsgeheim???
Moet zeggen dat het aantrekkelijk klinkt.
Hou van koffie en alcoholhoudende dranken, meestal puur en apart, maar soms is samen wel heel lekker.
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands
6Maar Wodka is natuurlijk wel het zwarte schaap van de sterke dranken! Gerst, druiven, appels, of zelfs kamelenmelk als basis is toch wat anders dan aardappelen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Ik hou wel van zwarte schapen...Spironski schreef:Maar Wodka is natuurlijk wel het zwarte schaap van de sterke dranken! Gerst, druiven, appels, of zelfs kamelenmelk als basis is toch wat anders dan aardappelen...
Nog andere ideeën? Liqor 43, jagermeister of eh... jenever ofzo?
Heb me -tot Coffee in Good Spirits- nooit zo op het alcoholische koffie-ijs begeven, maar moet zeggen dat ik wel erg spannende dingen tegenkom! De bartenders blijken er zeker voor te porren, blijkt uit de inschrijvingen en toezeggingen!
I've got a bad tamper...
8Oké, die Spaanse brandy's lijken me ook wel goed combineren met koffie (Torres Imperial etc.). Zijn wat zachter, ronder en zoeter dan hun Franse tegenhangers...
En wat zou een Pedro Ximenes doen in combinatie???
En wat zou een Pedro Ximenes doen in combinatie???
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
9De combi met jenever bestaat al als Hasseltse koffie.
PX was ik eigenlijk wel benieuwd naar en laat ik dat "toevallig" hebben staan.Dus maar meteen even geprobeerd.
Maar ik vind dat geen succes, de px verliest wat hem zo uniek maakt, dat dropperige zoete.Dus wat mij betreft zonde van de PX en de koffie.
PX was ik eigenlijk wel benieuwd naar en laat ik dat "toevallig" hebben staan.Dus maar meteen even geprobeerd.
Maar ik vind dat geen succes, de px verliest wat hem zo uniek maakt, dat dropperige zoete.Dus wat mij betreft zonde van de PX en de koffie.
Barista level 1 en 2
10mmm koffie en drank? Geen goeie combi lijkt me....hoewel meestal aan tafel drink ik eerst drank en dan koffie..uiteindelijk beland het toch in je buikje dus Ging t maar even opzoeken en ik heb niets met wodka kunnen ontdekken...dus misschien toch niet zo'n goed plan!
* Espresso met Jenever
* Advocaat, koffie, slagroom met daarop chocolade
* Baileys, koffie en room met beetje cacao
* Koffie met whisky en slagroom
* Koffie met Grand Marnier en slagroom
* Espresso met Jenever
* Advocaat, koffie, slagroom met daarop chocolade
* Baileys, koffie en room met beetje cacao
* Koffie met whisky en slagroom
* Koffie met Grand Marnier en slagroom