Re: pomp defect Rancilio Sylvia?

21
de spoel weer gemonteerd en hoorde heel duidelijk de eerste 2 x bij aanzetten van de broeikop een scherpe klik en daarna was het over. Dit geluid herken ik wel van een paar dagen geleden van vlak voor het defect van de machine. Kortom een defecte spoel? Heb de bedrading en aansluitingen gecontroleerd maar hier zie ik niets geks. Het zou toch niet zomaar zo kunnen zijn dat dit het probleem is toch? :D
Laatst gewijzigd door classico op vr 10 okt 2014, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

24
Zelf ben ik van; werkt het niet, vervangen die hap

Zo zullen een nieuwe pomp of een driewegklep je de kop niet kosten; zeker als je het zelf doet
Nieuwe spoel erop (het is waarschijnlijk niet nodig de complete klep te vervangen) en je kan weer espresso maken.
BFC ela / Macap mxd Extreme / 2x Gaggia mini '72 / Wmf '60 / FTM / Quickmill omre monza / Bruni brunella

25
Twinbike schreef:Zelf ben ik van; werkt het niet, vervangen die hap

Zo zullen een nieuwe pomp of een driewegklep je de kop niet kosten; zeker als je het zelf doet
Nieuwe spoel erop (het is waarschijnlijk niet nodig de complete klep te vervangen) en je kan weer espresso maken.
Doe je dat ook bij je motoren? :?

26
idd een nieuwe pomp besteld en is inmiddels binnen. Had achteraf niet gehoeven maar ja, de pomp is alweer een paar jaartjes oud dus vervangen kon geen kwaad. Die spoelen worden online overigens niet wijd en breed aangeboden. Zeker niet tov de overige onderdelen... Weet iemand waar ik deze in de buurt van Amsterdam of Alkmaar zou kunnen halen vandaag?

28
Inmiddels euvel gevonden. Magneetsproel defect. Laatste vraagje aan jullie. Er zit een 7W spoel in en zie op internet veel 9W's aangeboden worden. Is het een probleem als ik een 9W ga gebruiken??

Wel bij deze veel dank voor de hulp!! Moet zeggen dat ik het wel een heel leuk traject vond. Nu maar weer binnenkort espresso's maken :D

30
Wil toch even laten weten dat alles weer helemaal piekfijn draait. Het bleek uiteindelijk een defecte magneetspoel. Deze inmiddels, samen met de pomp, vervangen. De espresso's zijn weer heerlijk!! Denk er alleen wel aan om de stap te zetten richting een e61-zetgroep. Wellicht zelfs met warmtewisselaar. Alleen zal de ruimte-inname van een dergelijk machine wel even voor wat discussie zorgen thuis :D

Bij deze veel dank voor de aanwijzingen en tips! Ik vond het een leuk een leerzaam traject.