Re: Behmor mortis!
52... zegt'ie met een Pompeï en een Major.... .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
53Ik drink nu een Sidamo van Blanchedael.
Die mist body vind ik.
Die zou ik zelf dus een tik donkerder gebrand hebben.
Dat is wel wat zelf branden boeiend maakt.Je bent niet afhankelijk van hoe iemand anders een boon brandt.
Die mist body vind ik.
Die zou ik zelf dus een tik donkerder gebrand hebben.
Dat is wel wat zelf branden boeiend maakt.Je bent niet afhankelijk van hoe iemand anders een boon brandt.
54Dan ga ik er toch maar ook eens een poging aan wagen.cremalover schreef:Ik moet concluderen dat mijn handgebrande koffies beter van smaak zijn dan met de Behmor gebrande bonen.
Voor mij het bewijs dat voor thuisgebruik(kleine hoeveelheden) een verfbrandertje meer dan voldoende is en niet onder doet voor vele honderden euro's kostende machines.
Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.
Ik schat in dat het niveau van controle vergelijkbaar is met m'n popcornbrander, maar het gemak van grotere hoeveelheden is wel fijn. De popcornbrander deed ca 40-50 per batch, dat gaat wel vervelen.
Qua smaak was ik er al wel tevreden over.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
55Als je donker brand ga je de verschillen tussen de branders minder goed merken. Dat is waarschijnlijk waarom je goede resultaten haalt met je huidige setup. Als je lichter gaat branden dan is de extra controle over het brandprofiel essentieel en dan denk ik dat je wel grote verschillen gaat proeven.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
56Dat zou best kunnen.Erik82 schreef:Als je donker brand ga je de verschillen tussen de branders minder goed merken. Dat is waarschijnlijk waarom je goede resultaten haalt met je huidige setup. Als je lichter gaat branden dan is de extra controle over het brandprofiel essentieel en dan denk ik dat je wel grote verschillen gaat proeven.
58als ik naar mijn "database kijk van 52 brandingen in de Gene kom ik tot de conclusie dat gebrand op het profiel van eric 190-210-en na eerste crack terug naar 225 graden en dan tussen de 1,5 -2 minuten na start second crack mij het beste smaakt.de zg full city roast+ ( ca 14,5 minuten na start boontjes in de brander).
ik ben geen fan van lichtere brandingen, absoluut geen fan van de zuurtjes. Ik prbeer het nog eens wel eens een batch maar is geen succes ( voor mij).
Maar de versheid van boontjes is top.
ik ben geen fan van lichtere brandingen, absoluut geen fan van de zuurtjes. Ik prbeer het nog eens wel eens een batch maar is geen succes ( voor mij).
Maar de versheid van boontjes is top.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg
59Net 300 gram el salvador gebrand.
Goeie koffie.Uiteraard te vers.Zelfde als bij mijn Behmor.
Ik denk dat je met de thuisbrandertjes weinig tot geen verschillen proeft met een verfstripper van 15 euro.
Probranders van 10000 euro en meer zullen wel verschillen maken maar ik blijf bij mijn verfstripper.
Goeie koffie.Uiteraard te vers.Zelfde als bij mijn Behmor.
Ik denk dat je met de thuisbrandertjes weinig tot geen verschillen proeft met een verfstripper van 15 euro.
Probranders van 10000 euro en meer zullen wel verschillen maken maar ik blijf bij mijn verfstripper.
60Zal alles met je brandgraad te maken hebben verwacht ik zo aangezien jij altijd ruim in de tweede krak brand. Als het voor jou werkt is het perfect en scheelt je weer de aanschaf van een Behmor.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60