- vibiemme domobar
- isomac zaffira
- ecm classica
- bezzera bz09
dank voor uw reactie ... ts de goedkoopste in deze categorie en de duurste zit wel een 540 euro verschil in aankoopprijs ... dus wel even het overwegen waard, niet?
squirrel
Re: welke is de beste in zijn categorie en waarom?
2In het algemeen kun je stellen "what you pay is what you get" - als de machines erg op elkaar lijken maar de prijs is bij de een hoger dan zit 'm dat doorgaans in hetgeen er *binnen* het spiegelende chroom is geplaatst, de onderdelen.
Ik raad je aan diverse machines in het echt te gaan zien en proberen en dan eerst te bepalen wat jou zelf het beste bevalt, het meeste aanspreekt.
Als je denkt "ik ga eerst eens een leuke en op zichzelf best goedkope machine kopen en dan zie ik wel verder" dan strandt het koffie-project snel.
Kies eerst een enorm goeie maler en ga dan pas verdere besluiten nemen...
Ik raad je aan diverse machines in het echt te gaan zien en proberen en dan eerst te bepalen wat jou zelf het beste bevalt, het meeste aanspreekt.
Als je denkt "ik ga eerst eens een leuke en op zichzelf best goedkope machine kopen en dan zie ik wel verder" dan strandt het koffie-project snel.
Kies eerst een enorm goeie maler en ga dan pas verdere besluiten nemen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Dank je!
En wat zou een ENORM goede maler volgens jou dan wezen?
squirrel
En wat zou een ENORM goede maler volgens jou dan wezen?
squirrel
4Ook hier geldt "what you pay is what you get" en je betaalt extra voor compact & goed.
Een tweedehands horecamaler is financieel het verstandigste want die leveren super kwaliteit terwijl je niet zoveel geld kwijt bent. Zijn wel lomp grote dingen vaak. Kost je bijvoorbeeld 250 Euro voor een wereldkwaliteit.
Een goeie nieuwe compacte is bijvoorbeeld de Mahlkönig Vario, net geen 400 Euro.
Een uitstekende wat grotere nieuws is de Mazzer Mini, bijvoorbeeld deze:
http://www.kafko.nl/molens.html
En daarboven is de sky the limit, tot een paar duizend Euro voor een magnifieke maler, handgemaakt, of super geavanceerd.
Een tweedehands horecamaler is financieel het verstandigste want die leveren super kwaliteit terwijl je niet zoveel geld kwijt bent. Zijn wel lomp grote dingen vaak. Kost je bijvoorbeeld 250 Euro voor een wereldkwaliteit.
Een goeie nieuwe compacte is bijvoorbeeld de Mahlkönig Vario, net geen 400 Euro.
Een uitstekende wat grotere nieuws is de Mazzer Mini, bijvoorbeeld deze:
http://www.kafko.nl/molens.html
En daarboven is de sky the limit, tot een paar duizend Euro voor een magnifieke maler, handgemaakt, of super geavanceerd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Ow! Okee - hartelijk dank ... ik bekijk die merken even die jullie opgeven.
Wel heb ik niet zoveel plaats id keuken dus even checquen of dit wel kan ....
En de Eureka Mignon ginder 345 euro ... daar hebben jullie geen ervaring mee in Nederland?
Hartelijk
Squirrel
Wel heb ik niet zoveel plaats id keuken dus even checquen of dit wel kan ....
En de Eureka Mignon ginder 345 euro ... daar hebben jullie geen ervaring mee in Nederland?
Hartelijk
Squirrel
6Zelf nooit gehad maar als ik het me juist herinner is het een prima klein herriedingetje. Maar voor dat geld kun je een magnifieke tweedehandse kopen en voor wat meer een maler die je na een jaar nog goed kan verkopen.squirrel schreef:En de Eureka Mignon ginder 345 euro ... daar hebben jullie geen ervaring mee in Nederland?
7Damn little squirrel!!squirrel schreef: En de Eureka Mignon ginder 345 euro ... daar hebben jullie geen ervaring mee in Nederland?

Sorry!!! Moest even.. Bob Ross in memoriam

Zoek eens op "eureka mignon" linksboven in het zoekvakje..
Kom je wel wat tegen hier hoor, o.a. van mij

(Nogmaals, no offense he!)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
8Okee .... tweedehands .... mar als ik nu bv een Nuova Simonelli tweedehands koop ... en er scheelt iets aan .... wie gaat dat dan repareren ook als het een oud model is, want die meneer P Kafko in Drenthe die doet dat merk niet of denk je dat dat geen probleem is?
Squirrel
Squirrel
9nee geen herrie dingetje zoals de kleine conische malertjes zoals isomac...die overigens wel een heel goed maalresultaat geven...fransg schreef:Zelf nooit gehad maar als ik het me juist herinner is het een prima klein herriedingetje.
de eureka is best degelijk gebouwd, zwaar voor formaat, goede motor en kleine vlakke maalschijven met een heel goed profiel...is veel consistenter en dan je op grond van de grootte van de maalschijven zou verwachten...
klontert alleen wel wat meer dan een vario. maar wel beter gebouwd. wat mij betref van de kleine malers een van de betere en op smaak beter dan een mazzer mini. tenzij je door super jolly schijven in plugt.
en ik blijf het hier roepen: ik vind de bezzera BB005 onverslaanbaar als het gaat om prijs-kwaliteit. uitstekend maalsel. alleen blikken doosje.
komt eerdaags versie 3 van de vario uit met die zwaardere porta filter steun die ook op de Baratza Forte zit. en volgens mij is de drager van de maalschijf voortaan ook van metaal, maar dat weet ik niet zeker.
Baratza Forte heb ik bij Sebastiaan in de winkel gezien. Zwaardere en robuustere versie van de vario. Ook motorisch en qua aandrijving. Plus weight based grinding voor wat het waard is.
maar nu ga ik off topic!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
10Bedoel je een Nuova Simonelli horeca espressomachine? Die zou ik niet tweedehands kopen, die dingen zijn niet te tillen. En waar moet je die kwijt in een woning? Zoiets is wel leuk als je zelf van knutselen houdt en heel handig bent in die dingen, en dan zou je zoiets voor bijna niks moeten kunnen afhalen.