Re: Ervaring espresso builders

22
R&B schreef:De Lelit met PID kost zo'n €450, scheel niet eens zoveel. ;)
Bedoel je daarmee te zeggen dat E.bouwers ook een PID in zich hebben?
Het enige wat die jongens doen is er een stickertje aan spenderen, indien ze dit wel zelf doen?! :?

De E.B. Massi = massiproductie? kost 499
De Lelit PL 41em kost 328

Mooie manier om ruim 170 euro in de tas te houden,
of evt een mooi bedrag voor een maler te reserveren.

25
Mazzers zijn prijzig maar die koop je voor de rest van je leven. De maler is zoveel belangrijker dan de machine dus daar moet je niet op besparen. Je kunt ook gewoon een tweedehands horecamaler kopen voor 150-200 euro.

Een Bezzera BB005, Eureka Mignon of Mahlkonig Vario levert ook goed maalsel voor een lagere prijs maar ook met een stuk mindere bouwkwaliteit. Uiteindelijk ben je met een Mazzer goedkoper uit gezien de veel betere levensduur. Alleen moet je niet voor de Mazzer Mini met doser gaan want die levert niet heel goed maalsel, de electronic is echt vele malen beter en daar kunnen Super Jolly schijven in.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

26
Ja, maar gaat een Mazzer voor thuisgebruik langer mee dan professionele budgetmerken zoals Compak en Quamar?

Als je SJ schijven in een Mini E schroeft hebbie alvast geen garantie. Lijkt me geen reden om Mazzer te kopen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

27
Peter (Kafko) zet zelf Super Jolly schijven in de Mazzer Mini's die hij verkoopt dus qua garantie lijkt me dat geen probleem. Die opmerking klopt dus niet.

Compak en Quamar zijn ook goed. Quamar levert wat minder kwaliteit maalsel en Compak is met de K10 toch wel wereldwijd bekend dus dat zit ook wel goed. We kunnen hier nu vervolgens ook wel de overige 1000 merken van koffiemalers behandelen maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik gaf de OP gewoon wat alternatieven.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60