Re: Quamar M80E bonenmaler?

43
Ik lees vaak dat een Quamar M80E bonenmaler vergeleken wordt met een Super Jolly. Is deze stelling nog steeds juist?

Waar doet men goed aan: een Mazzer mini met schijven van een Super Jolly of gaan voor een M80E?
Laatst gewijzigd door ronald22 op vr 21 nov 2014, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

45
Ik heb een 2 weken geleden de quamar mogen testen bij casabarista. Waar ik van schrok is dat hij maar nèt fijn genoeg kon malen voor mijn ristretto's.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

46
Ik heb al aardig wat molens gehad/gebruikt en was er van overtuigd dat een Mazzer veel geld voor het merk was, en dacht dat een horecamaler voor mij het beste zou werken,.... tot dat ik van een vriend een Mazzer mini had geprobeerd,... 3 weken later naar Kafko gereden en zelf een Mazzer gekocht en ik zou (tot nu toe) niets anders meer willen.
Bouwkwaliteit, afwerking, gemak, en uitstraling vindt ik helemaal geweldig.

48
Er zijn wereldwijd genoeg verhalen bekend van Mini's met Super Jolly schijven. Over één ding is iedereen het eens en dat is dat het een grote verbetering is.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60