Ascaso DUO pf, pm, pm prof (tronic)

1
Ik wil graag een espresso machine aanschaffen.

Mijn oog is gevallen op de Ascaso Duo. Een zeer mooie machine, goede vrienden van me hebben er ook een en zij hebben er zeer goede ervaringen mee. Afgelopen week ben ik een paar dagen bij hun aan het logeren geweest en heb ik flink wat espresso's en capuccino's gemaakt, in één woord: SUPER!

Nu mijn vraag, welke moet ik nemen. Kan iemand me vertellen wat nu precies de verschillen zijn tussen de:
- pf
- pm
en
- pm prof

Is het handig of juist wel of niet om een tronic variant te nemen?

pf = fixed arm
pm = removable arm

Wat bedoelen ze hier mee?

Re: Ascaso DUO pf, pm, pm prof (tronic)

2
PF = Porta Fijo = vaste portafilter = ESE houder versie = hier kan je dus ESE servings voor kopen

PM = Porta Movil = verwijderbare portafilter = gemalen koffie versie = hier kan je dus gemalen koffie bij gebruiken (koop wel een goede maler! Deze is wellicht het meest belangrijk als je een echt goede bak wilt!)

De pro versie ken ik niet. Wellicht iemand anders?

Re: Ascaso DUO pf, pm, pm prof (tronic)

3
nathalia schreef:PF = Porta Fijo = vaste portafilter = ESE houder versie = hier kan je dus ESE servings voor kopen

PM = Porta Movil = verwijderbare portafilter = gemalen koffie versie = hier kan je dus gemalen koffie bij gebruiken (koop wel een goede maler! Deze is wellicht het meest belangrijk als je een echt goede bak wilt!)

De pro versie ken ik niet. Wellicht iemand anders?
OK, duidelijk (voor zover we zijn dan). Ik wil inderdaad geen servings gaan kopen.

Ik kan toch ook gemalen koffie kopen, toch? Ik neem aan dat de speciaal zaak de allerbeste molen heeft om de boontjes te malen.