Mooie start :)

1
Begin dit jaar besloten echt meer met koffie te willen dan die volautomaten die ik op kantoor en thuis had staan. Dus begin dit jaar een quick 820 gekocht met stevige horeca maler. Leuk begin, maar echt lekker kreeg ik het niet. Dat lag ongetwijfeld aan mij, maar ik geef liever machines de schuld, dus sindsdien mijn zoektocht begonnen aan voor mij de juiste machine setup en gaanderweg meer en meer te leren over de kunst van espresso zetten.

En zo ben ik hier op uit gekomen en ik moet zeggen, meer dan tevreden.
Afbeelding

Met een tamper van DiRossi uiteraard, de Padoek Duotone!
Afbeelding

U ziet:

- Rocket Cellini V3, uiteraard bij Peter gekocht
- Ceado E37s, onbekend in Nederland, maar wat mij betreft een kanjer van een machine (stilste maler die ik ken, stiller dan K30 en met 84mm schijven)
- DiRossi tamper, Padoek Duotone, een 58,3mm vlakke tamper voor mijn VST bakjes
- Veel melkkannetjes van Ilsa in verschillende formaten\

Wat mooi is, die Ceado e37s is echt heel klein zonder hopper. Dus mocht je g.o.d. willen, met grote schijven en ongekend stil, maar niet de ruimte voor een grote mazzer, dan past een mini mazzer hopper hier ook op en heb je een mooie compacte maler. Ik had de ruimte wel, dus ik heb geen kleine hopper er op gedaan.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: Mooie start :)

5
Hele mooie set met zo te zien een geweldige maler. Onbekend hoeft niet slecht te zijn en in Amerika zijn ze wel bekend. Aan de spullen kan het in ieder geval niet meer liggen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

6
kilo schreef:Of 1099 hier
http://www.rimprezza.de/epages/63241512 ... hlen/CEADO

Kan je ook de kleine hopper bestellen
Dat is een goede link, dank je wel :). Die kleinere hopper maakt het geheel iets minder imposant, op zich wel fijn. Mijn eerdere zoektocht naar een kleinere hopper kwam uit op 100 euro ervoor, ex verzendkosten.

Ga ik even in favorieten opslaan en komt vanzelf eens in de bestelmand terecht :)

7
Mooie set! Aparte maalgraad instelling heeft hij. Het lijkt maar een heel klein bereik, klopt dat?

Ik zou de maler links in de hoek zetten en de Rocket rechts. Dan staat de maler mooier en heb je meteen genoeg ruimte om melk op te schuimen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

8
bobbee schreef:Mooie set! Aparte maalgraad instelling heeft hij. Het lijkt maar een heel klein bereik, klopt dat?

Ik zou de maler links in de hoek zetten en de Rocket rechts. Dan staat de maler mooier en heb je meteen genoeg ruimte om melk op te schuimen.
Hij heeft inderdaad een klein bereik als in "meer dan zat voor espresso", maar je kan hem niet even op filterkoffie zetten. Mocht je hem daar wel voor gebruiken kan het wel hoor, maar moet je even de upper burr hoger draaien en dan het instel hendeltje weer vast maken. De range die hij heeft is wel groot hoor, ik speel tussen stand 2 en 3 voor al mijn espresso's en hij kan van 1 tot 6 geloof ik. Als ik hem op 6 zet, dan ben je al te grof voor aeropress e.d. Dus het bruikbaar gebied is standaard al meer dan zat. En fijner dan 2 heb ik nog nooit nuttig kunnen gebruiken, chocked het geheel.

Het omruilen van de machines heb ik ook aan gedacht, eerder kon dat niet maar met wat er nu staat kan het wel inderdaad. Had ik nog niet gedaan, maar wel al eerder zelf ook bedacht en wel zo mooi.

10
Voor filter is die maler zowiezo niet geschikt.
Ik vind het een mooie maler om te zien. De k30 vind ik daartegen een lelijk ding. Gefeliciteerd met je setup!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’