goedkoop espresso apparaat?

1
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een espresso-apparaat dat lekkere espresso zet met crema. Ik heb nul ervaring met espresso-apparaten, ik ken espresso alleen van het drinken van een caffe in Italie. Ik gebruik nu een Moka om koffie te zetten ja, ik weet dat deze geen espresso zet . Ik zou graag een espresso-apparaat kopen van maximaal € 150 ben maar een arme student. Na wat zoekwerk heb ik zelf het idee dat een Philips Saeco HD8325/01 of Philips Saeco HD8327/01 misschien wel geschikt is voor mij, gelet op mijn wens en mijn budget.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Zijn er andere apparaten in deze prijsklasse die een betere espresso zetten, of is een van deze apparaten wellicht geschikt?

Als ik een rare of onduidelijke vraag stel, laat het me weten, ik ben niet bekend met dit forum of uberhaupt fora over koffie.

Groetjes

Re: goedkoop espresso apparaat?

2
Als je allee n espresso drinkt kan dat.
Met een Peppina machine zet je naar ik gehoord heb zeer goede espresso.
Soms op mp voor 200 of iets minder te koop.
Combineer je dit met een goed handmalertje van ongeveer 40 e dan kun je voor "weinig" geld zeer goede espresso thuis drinken.

De machines die jij noemt kun je beter met kerstmis aan je schoonmoeder geven.

5
De machines die jij aangeeft, zetten koffie, maar deze is niet van de beste kwaliteit. Als je een goedkope tweedehands neem en een tweedehands bonenmaler, kun je, als je goede verse ( lees korter dan 10 dagen geleden gebrand ) koffie gebruikt, een hele goede espresso zetten.
Dat heeft echt de voorkeur.
Een beetje rondkijken, snuffelen op marktplaats, kan hele leuke betaalbare machines opleveren, waar je blij van wordt.
Succes, en weet waar je aan begint..... Tis een verslaving :D
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

6
Dit topic is gesloten, TS hield zich niet aan de forumregels en is verbannen
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder