Drie maanden geleden schreef ik je aan over douchescherm / rubberen ring van mijn Expobar.
Heb eigenlijk alweer weken ´last´ van stroef indraaien van portafilter. Als ik heel eerlijk ben liep het alleen de eerste paar weekjes na vervangen (redelijk) soepel. Ik moet nu weer enorm veel kracht zetten om ´m in rechte stand, hoek 90 graden te krijgen... De hele boel is schoon, scherm is makkelijk los te krijgen, en rubber is nog heel soepel.
Heb ik misschien per ongeluk toevallig een dikkere ring gekregen? Alhoewel er wel gewoon ´expobar´ op staat. Ik merk wel verschil welke kant van de ring onder en boven gaat, in ieder geval met terugplaatsen, maar met portafilter vastdraaien blijft het even stroef.
Ik heb er ook aan gedacht dat het ongemak aan kleine afwijkingen (ook?) in de oortjes van de portafilters zou kunnen zitten, zie de foto´s.
Er zijn er twee identiek, zaten bij de machine, hebben wat ´bollere´ vorm. De afwijkende, van NR (Nuova Ricambi) die single uitloop is wat ´vlakker´ en loopt wel ietsje minder stroef.
Maar het blijft spierballenwerk, ik moet de machine van rechtsaf ´tegenduwen´!
Moet ik misschien zelfs over naar ´dunne oren´, ik maak hier zoiets uit op: https://www.vanpommeren.nl/onderdelen-e ... n-e61.html. Aan de andere kant, waarom levert Expobar deze er dan niet bij?
Stroeve rubberen ring, of...?
1Ik plemp mijn euvel ook maar even op het forum. Heb onderstaande aan Peter Kafko gemaild. Ik denk interessant om de uitkomst hiervan te weten, ook voor anderen. En wellicht willen sommigen hier meedenken, ervaringen delen?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach