Dalla Corte Mini

1
Vandaag een Dalla Corte mini afgehaald, had een Bezzera Unica een Sb met E61.
Was erg tevreden met de Unica, en niet van plan voor wat anders te gaan kijken. Totdat via Marktplaats, (ik had wat te koop staan) Peter de Goede bij mij was geweest,Peter heeft een DC, die mag je best eens komen proberen! ik ben bij peter geweest, espresso smaakte heel anders dan dat ik gewend ben,nu is die vergelijkbaar met een lever machine. Bij mij staat nu dus ook een DC, naast een mazzer super jolly electronic.
Moet dit toch even kwijt!... Niet te vergelijken met een E61 dat is mijn mening in ieders geval. Heb overigens nu een te kleine tamper,
bij diRossi gelijk de juiste maat besteld! ik ben benieuwd of de espresso dan nog beter smaakt.
Laatst gewijzigd door Bert 619 op za 13 aug 2016, 17:02, 6 keer totaal gewijzigd.

Re: Dalla Corte Mini

2
De interpunctie laat het wat afweten, maar ik begrijp dat je in één keer bent overgehaald om een DC Mini te kopen, nadat je die hebt geprobeerd bij Peter de Goede. Zo goed is die machine.

Maar waar haal je dan zomaar zo'n DC Mini?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Op MP voor hele goede prijs.
Was net te laat ;)
Ja DC mini is een puik apparaat.
Lekker compact, goed gebouwd, snel bedrijfsklaar en met die geintegreerd boiler/groep is de temperatuur perfect.
Wel aan de Goede Peter vragen of hij er een EX4 pomp met membraandemper in zet.
En zorgen voor extra ventilatie.
Veel plezier er mee!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
Super mini heeft rotatie.
Er zit geen goede preinfusie op mini.
Instelbare preinfusie is 2, 4 of 6 sec. paar druppels water op puck door zwaartekracht.
Is te weinig op puck te verzadigen.
Daarom EX4 en membraandemper er op zetten.
Is hij net zo stil als rotatiepomp en mooie gelijkmatige drukopbouw.
Met rotatiepomp knalt meteen de maximale druk er op.
Dat is ongewenst.
Wat heeft iedereen toch met rotatiepompen?
Wat mij betreft alleen zinvol icm vast water.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
Ik ging er eigenlijk van uit dat die DC een vastwater aansluiting zou hebben, daarom die Rota.

In het verleden heb ik ooit een vastwater Horeca machine gehad en daar was ook een trilpomp in gemonteerd, die is heel snel vervangen door een rotatiepomp, stukken betere uitkomst.

Een rotatiepomp "knalt niet ineens" naar de volle druk die wordt echt wel opgebouwd in het systeem.

Toch prefereer ik, in huidige tijd voor een Pistonmachine, het is niet voor niks dat er stevig met druk profielen wordt geëxperimenteerd om de Pistonmachine te benaderen qua smaak.

Maar als ik ooit nog naar een "niet pistonmachine" zou moeten omschakelen wegens gezondheidsklachten, zou ik zeker naar een DC omzien, alleen al voor de Design Class. :)

8
Piston schreef:Ik ging er eigenlijk van uit dat die DC een vastwater aansluiting zou hebben, daarom die Rota.

In het verleden heb ik ooit een vastwater Horeca machine gehad en daar was ook een trilpomp in gemonteerd, die is heel snel vervangen door een rotatiepomp, stukken betere uitkomst.

Een rotatiepomp "knalt niet ineens" naar de volle druk die wordt echt wel opgebouwd in het systeem.

Toch prefereer ik, in huidige tijd voor een Pistonmachine, het is niet voor niks dat er stevig met druk profielen wordt geëxperimenteerd om de Pistonmachine te benaderen qua smaak.

Maar als ik ooit nog naar een "niet pistonmachine" zou moeten omschakelen wegens gezondheidsklachten, zou ik zeker naar een DC omzien, alleen al voor de Design Class. :)
Een horeca machine met een vibratiepomp? Das wel erg apart, niet zozeer om de drukopbouw maar eerder om het volume wat er in de horeca gewenst is..
Welke Piston machine heb je eigenlijk?

9
Interpunctie, ja ik ben daar erg slecht in, ook slordig met schrijf en taalfouten.
Informatie die eigenlijk overbodig is lijkt mij.
Was ook een beetje onder invloed van St.Bernardus Abt 12, was er overigens maar één.
De Dalla Corte heb ik idd van MP, en met peter heb ik al over aanpassingen van de DC gesproken.

10
Bert 619 schreef:Interpunctie, ja ik ben daar er slecht in, ook slordig met schrijf en taalfouten.
Informatie die eigenlijk overbodig is lijkt mij.
Was ook een beetje onder invloed van St.Bernardus Abt 12, was er overigens maar één.
De Dalla Corte heb ik idd van MP, en met peter heb ik al over aanpassingen van de DC gesproken.
Ah, de St.Bernardus Abt 12! Je enthousiasme kwam er dan ook als "in einem Guss" uit :D . Moest daardoor wel 3x lezen voordat ik het goed begreep, maar oké.

Maar wel toevallig dat er dan ook net die middag een DC op MP staat? Zo vaak zie je die dingen toch ook weer niet voorbij komen. Het heeft gewoon zo moeten zijn, zullen we maar zeggen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder