Re: Stroeve rubberen ring, of...?

11
pichichi schreef:Bedankt voor meedenken!!

Peter heeft dat ook gedaan:
Het is natuurlijk niet zo dat de houder perse in een bepaalde stand moet zitten.
Als dit zou moeten werd ik helemaal gek...

Wat we wel kunnen doen is een dunnere ring sturen zodat de houder er makkelijker in gaat.
Helaas heeft expobar dit zelf niet en zal ik dus een imitatie ring moeten sturen maar deze zijn soms beter dan de originele.

Ook zijn vulringen misschien dan handig zodat je het zelf een beetje kunt uitlijnen zoals je goed lijkt.
Nu eens bekijken wat de ´beste´ oplossing is... :?:
Ik zou de filterhouder wel minstens op 6 uur willen hebben. Moet er echt niet aan denken dat hij eruit zou schieten onder druk en als hij er niet ver genoeg ingedraaid zit....dus voor 18 uur....zou hij er voor mijn gevoel snel uit kunnen schieten. Zou me geen prettig gevoel geven. Dan liever iets verder dan 18uur! :wink:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

12
Inmiddels een nieuwe 8mm ring en vulring ontvangen.. Morgen maar eens sleutelen..
Die vulring snap ik nog niet helemaal, dus Peter om bijstand gevraagd.
Is maar een 1mm dun kartonachtig niet-rubberen ringetje?!

p.s. ik krijg de PF inmiddels niet meer verder ´terug in de tijd´ dan 19:00 uur.... :shock:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

13
Ik heb gemerkt dat er een 8 en een 8,2 mm ring bestaat. Die eerste moet je hebben, die tweede is volgens mij de officiele expobar ring. Vooral als die ring nieuw en/of koud is wil de portafilter er wel eens uit glippen met alle gevolgen van dien. Van pommeren verkoopt ze allebei.

Maar inmiddels heb je het al opgelost...
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

14
pichichi schreef:Inmiddels een nieuwe 8mm ring en vulring ontvangen.. Morgen maar eens sleutelen..
Die vulring snap ik nog niet helemaal, dus Peter om bijstand gevraagd.
Is maar een 1mm dun kartonachtig niet-rubberen ringetje?!

p.s. ik krijg de PF inmiddels niet meer verder ´terug in de tijd´ dan 19:00 uur.... :shock:
19 uur wat is dat voor kolder?

Normaal wordt 7 uur gebezigd!

Zit die niet ondersteboven?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

15
Barista74 schreef:Ik heb gemerkt dat er een 8 en een 8,2 mm ring bestaat. Die eerste moet je hebben, die tweede is volgens mij de officiele expobar ring.
Hedenavond, na eerst nog wat telefonisch overleg met de immer behulpzame en vriendelijke Peter, de nieuwe ring erin gehangen. Inderdaad, het scheelt maar 2 mm, als je het niet weet kun je het amper zien, maar het klopt! En de portafilter eveneens, qua stand. Die staat nu weer prima en redelijk soepel op 17:00 uur. Want ik drink m´n koffie nooit vóór 7 uur, laat staan om 5 uur... :lol:
Barista74 schreef:Maar inmiddels heb je het al opgelost...
check :!:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach