3
door bgiebels
De maler is een Solis, conische maler dus. Het is mijn oude maler. Geld voor een dure maler is er niet.
Ik heb nog maar één keer gebrand, Brasis Yelllow Bourbon. Die was net iets te ver gegaan. Ik ga de volgende keer op een iets lagere temperatuur branden en geforceerd koelen. Als ik een een badge heb die te kort gebrand is als espressoboon, dan slijt ik die wel aan mijn broer. Bedankt voor de info in ieder geval. Wat zijn fines? Zijn dat fijne koffiedeeltjes?
Morgen gaan we wat experimenteren. Ik heb een cafetiere voor mijn broer gekocht en ik neem (goed) gebrande espressobonen mee naar hem. Ik zie wel wat het resultaat is. De bonen waren ca. 5 euro per half pond, dus ik verwacht geen slechte koffie, ook al is de boon wat verder gebrand dan je aangaf voor slow coffee.
Heb vandaag ook in mijn handen gestaan met een mokkapotje, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de cafetiere. Ik ben bang dat bij zo'n mokkapotje de koffie "verbrandt". Ik ga wel even neuzen op het mokkapotje / cafetiere / percolator deel van dit forum of dat zo is.
Vibiemme Junior 2B, Quamar maler, Gene Cafe, Aillio Bullet R1.