Een paar jaar geleden de Rocket gekocht, bij Kafko, op aanraden hier bij koffiepraat.
Super tevreden mee
Als maler heb ik een aristarco (lijkt heel erg op de super jolly)
Nou zijn er een paar dingen die me irriteren. Een goed bakkie koffie zetten kost nou eenmaal wat tijd, als je wil opschieten, dan moet je een vol automaat kopen , maar, ik vind dat er wel iets te verbeteren valt.
De maler heeft nu zo'n horeca opvangbak met een hendel om een dosis in je portafilter te laten vallen. Dat is leuk voor als je horeca hoeveelheden koffie er in gooit. Nu hou ik steeds koffie resten in de opvangbank over die ik er alleen echt goed uitkrijg als ik de stofzuiger erop zet. Dan blijft er ook wat koffie achter bij de overgang van de maalschijven naar de opvangbak, wat volgens mij een klein rechthoekig gangetje is waarvan de buitenkant van de maler ook van is gemaakt, volgens mij gietijzer.
Daarnaast , bij de trechter bovenop, valt niet precies overeen met het gat boven de maalschijven. Daar zit dus een riggeltje. Daar blijven dus koffie bonen achter.
Als ik dus koffie ga malen, moet ik herhaaldelijk de bonen die op de riggeltje liggen, in dat gat naar maalschijven vegen. Iedere keer de maler uit en weer aan.
Dan als dat leeg is, maler uit, gangetje leeg vegen. Maler weer even aan om restjes erdoorheen te blazen, dat weer leegvegen.
Die trechter bovenop waar je de koffie bonen in doet, kan ik denk ik wel eenvoudig oplossing. Iets van een massieve ring vinden die daarin past, die precies op dat riggeltje valt, zodat de trechter al je bonen direkt in dat gat laat vallen en er niets kan blijven liggen. Nog even geen idee wat ik daarvoor ga gebruiken. Hout kan ik het makkelijkst bewerken denk ik. Eventueel een hockeypuck
Zat ook nog te denken aan het plastic harde rondje wat je bij een rolletje plakband hebt, maar dat is wat klein. Denk dat ik hout ga gebruiken ervoor.
Nu had ik een hele tijd geleden hier op het forum gelezen dat er van die RVS kannetjes zijn die je kan ombouwen zodat je een soort trechter hebt ipv die horeca opvangbak. Dat je de puntlassen moet los krijgen, dat dat nog wat gepiel is.
Nou had ik 2 jaar terug, ook iemand gevonden op marktplaats die die dingen al kant en klaar aan leverde , voor dat doeleinde
Iemand die in het westland ergens woonde.
Nou ben ik en vergeten waarvoor dat RVS kannetje nou origineel was (naam) en ik kan de marktplaats advertentie ook niet meer vinden.
Kan iemand mij helpen aan waarvoor dat RVS kannetje nou ook alweer was (naam), eventueel een betere oplossing of al kant en klare kannetjes kan aanleveren die ik er zo op kan monteren?
Terug naar “Koffiemolens & malers”
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- - Semi-automaten
- - Hefboom- / lever apparaten
- - Volautomaten
- - Koffiemolens & malers
- - Filter, French press, Mokkapot etc.
- - Branders
- - Machines voor servings, pads en cups
- - Accessoires
- - Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- - Koffie(bonen)
- - Servings, Pads en Cups
- - Melk
- Techniek & know-how
- - Varia
- - Koffie technieken
- - Koffie branden
- Theepraat
- - Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- - Te koop aangeboden
- - Te koop gevraagd