Re: Laat je tijgerstrepen zien!!!
72De eerste tijger die tot twee maal toe mijn koffiehoekje kwam binnengeslopen was er eentje uit Rwanda!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
73Moet eerlijk zeggen dat de verse bonen onderweg zijn dus moest het noodgedwongen met wat minder vers materiaal doen maar het bakje smaakte me opzich prima!
74Ziet er, afgezien van de witbalans, toch niet verkeerd uit.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
75YES!
Costa Rica van Bocca coffee roasters.
Cheers, TY
Costa Rica van Bocca coffee roasters.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
76Echt waar
Echt écht waar
Met een Handpresso Wild
Het lukt héél soms (en mooie in dit geval dat het met eigen gebrande blend van Brazil Semi-Washed, Brazil Unwashed en wat Kenya AB lukt )
Beetje spelen met de spullen... leuk
Echt écht waar
Met een Handpresso Wild
Het lukt héél soms (en mooie in dit geval dat het met eigen gebrande blend van Brazil Semi-Washed, Brazil Unwashed en wat Kenya AB lukt )
Beetje spelen met de spullen... leuk
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
77Een eerste test met eigen roast 'Roodbaard huisgeroosterde koffie'
Ik heb beter uit mijn machine gekregen maar, oei, hij smaakt wel verrukkelijk
Boon: Korate washed grade 1 Ethiopia van de Groene Boon.
Ik heb beter uit mijn machine gekregen maar, oei, hij smaakt wel verrukkelijk
Boon: Korate washed grade 1 Ethiopia van de Groene Boon.
Carimali Uno, Carimali M1, Behmor 1600, Bodum Santos vacuum, Leopold Vienna cafetiere, Bialetti Kitty
78Tijgerstreepjes en pantervlekken wisselen elkaar af, maar meestal ziet het er mooi uit.
Ethiopië levert makkelijk prachtige tijgers met donkere strepen (Bocca, Yirgacheffe 2, Sigiga )
De Braziliaanse tijger heeft wat minder donkere strepen (Bocca, Cerrado, Fatima) Ik heb helaas geen naked filter maar toch een paar shots van hoe die tijger in het kopje duikt: En dat allemaal met die opgeknapte Luna machine
Ethiopië levert makkelijk prachtige tijgers met donkere strepen (Bocca, Yirgacheffe 2, Sigiga )
De Braziliaanse tijger heeft wat minder donkere strepen (Bocca, Cerrado, Fatima) Ik heb helaas geen naked filter maar toch een paar shots van hoe die tijger in het kopje duikt: En dat allemaal met die opgeknapte Luna machine
C.M.A. Luna (mod met OPV en retourleiding), Eureka MCI
79@psmts Hoe vind je de rustieke chocolade smaak van de Fatima?
Ik had echt gevoel bij die bonen of ik een reep pure chocolade na binnen aan het werken was(wel erg lekker )
Ik had echt gevoel bij die bonen of ik een reep pure chocolade na binnen aan het werken was(wel erg lekker )
Laat je tijgerstrepen zien!!!
80Ik ben niet zo goed in t beschrijven van smaken, maar verschil is er zeker. Yirgacheffe proef ik echt de koffiebes in, de Fatima smaakt veel 'bruiner', dat zal wel chocola heten. Ga zo nog eens goed proeven!