Jura C5 alle lichtje branden?

1
Ik heb nu een Jura impressa c5, maar de lampjes branden en veder niets. Als je op de "aan"knop drukt dan knippert de "spoel" lampje een aantal keer en dan beginnen alle lampjes te branden en de zetgroep beweegt niet maar de aandrijving werkt wel.. De pomp werkt want er komt water uit de kraan en ook in de lekbak, maar de thermoblok wordt niet warm.

Groet,

Re: Jura C5 alle lichtje branden?

2
hoi

is koffie machine repareren een hobby geworden ? :)

ik ken de jura c5 niet goed maar het deze oorzaak ligt meestal in de thermovoeler die kapot is. die kan je doormeten, maar dan zul je toch al wat elektronika kennis moeten hebben, zou dit je lukken? die voeler schijnt 12kohm aan te geven bij 20 graden. deze ligt volgens mij in een thermo geleidende pasta.

het kan ook een zetgroep fout zijn. je geeft aan dat je de motor hoort, maar wat gebeurd er met de zetgroep? staat deze in begin positie? hoor je de motor brommen en dan afslaan?

ik zou eerst de voeler controleren

3
otje schreef:hoi

is koffie machine repareren een hobby geworden ? :)

ik ken de jura c5 niet goed maar het deze oorzaak ligt meestal in de thermovoeler die kapot is. die kan je doormeten, maar dan zul je toch al wat elektronika kennis moeten hebben, zou dit je lukken? die voeler schijnt 12kohm aan te geven bij 20 graden. deze ligt volgens mij in een thermo geleidende pasta.

het kan ook een zetgroep fout zijn. je geeft aan dat je de motor hoort, maar wat gebeurd er met de zetgroep? staat deze in begin positie? hoor je de motor brommen en dan afslaan?

ik zou eerst de voeler controleren
Ha, beetje uit de hand gelopen hobby.. Vind t wel leuke bezigheid!
Ik had inderdaad al zoiets gevonden op de Duitse sites, echter wat is de thermovoeler? En waar zit dit ding?
Ik heb een multimeter, echter nooit gebruikt. Dus wordt dit een moment om t te gaan leren :-)

Zetgroep los gehad en schoon gemaakt, deze loopt netjes en staat in juiste positie.

Echter bij het inschakelen van de Jura doet deze helemaal niks, heb wel een keertje meegemaakt (door combi aan knoppen te drukken, dat de zetgroep begon te bewegen).

Kun je mij zeggen hoe de thermovoeler eruit ziet? En waar deze zit? Dan kan ik deze doormeten.

Dank!

4
Beetje lastig zo op afstand...
het thermoblock heeft 2 dikkere aansluitdraden maar als het goed is loopt er ook een dun snoertje heen met 2 dunne draden. De kant die niet aan het thermobthermoblok zit, gaat naar een stekker. Die kan je loshalen. Als je bij google afbeeldingen op jura c5 thermovoeler zoekt dan krijg je een idee.

De multimeter op ohm zetten. Anders eventueel wat foto's sturen.

5
otje schreef:Beetje lastig zo op afstand...
het thermoblock heeft 2 dikkere aansluitdraden maar als het goed is loopt er ook een dun snoertje heen met 2 dunne draden. De kant die niet aan het thermobthermoblok zit, gaat naar een stekker. Die kan je loshalen. Als je bij google afbeeldingen op jura c5 thermovoeler zoekt dan krijg je een idee.

De multimeter op ohm zetten. Anders eventueel wat foto's sturen.

Ik ga dat draadje effe verwisselen met die van me F70.
maar der zit geen thermopasta niks op! is met schoefje aan het thermoblok vastgezet.

6
Helaas. Ik heb de thermovoeler doorgemeten. Werkt goed, heb deze ook vervangen voor die van mijn Jura f70.
Maar alsnog blijft deze in de "algemen storing" te belanden.

Je zet machine aan, onderhoud lampje knippert effe (machine doet verder helemaal niks) en na paar seconde begint alles te knipperen.

Tot nu toe, zetgroep los gehaald en schoon gemaakt, thermovoeler voeler vervangen,flowmeterschoon gemaakt. Pomp getest(werkt).

Zitten er zekeringen in dat ding?

Alvast dank!

9
Deze is wellicht nog steeds een uitdaging? Wanneer de machine aan staat maar het thermoblok niet opwarmt, dan registreert de machine geen water. Je zal de flowmeter even moeten openen, schoonmaken en daarna de machine ontluchten. Waarschijnlijk loopt dan alles weer.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *