Saeco Magic de luxe start niet op, groene standby led knippert

1
Beste allemaal,

Onlangs heb ik een Saeco Magic De Luxe gekregen van iemand die hem in een schuur bewaard heeft, hij is werkend weggezet maar nu start hij niet meer op. Alleen de groene standby-led knippert wat aan zou moeten geven dat hij in de energysaving mode staat, om hem daaruit te halen zou je erop moeten drukken maar daar reageert het apparaat niet op hij blijft knipperen en er gebeurt helemaal niets. Ik heb de microschakelaar van de deur, het afvalbakje, en zetgroep nagemeten en die blijken te functioneren, ze worden ook goed geactiveerd. Ook de zekering achterop het controlepaneel is nog heel. Wat wel opvalt is dat er veel kalkafzetting in het apparaat zit..

Wat zou het kunnen zijn? Ik heb geen hoge technische achtergrond, maar dat was waarschijnlijk al duidelijk :D

Alvast bedankt voor het meedenken.

Re: Saeco Magic de luxe start niet op, groene standby led knippert

2
hoi

ik heb geen ervaring met saecco maar probeer met je mee te denken. met name op duitse websites wordt dit probleem nog al eens genoemd en de oorzaak lijkt dan te liggen in ontluchting.
klaarblijkelijk zit er lucht in de waterleiding (na de pomp) en moet dat eruit.
ik ken de machine niet maar je kan water aftappen. (schakelaar), ik lees op de sites dat je dat enige tijd moet doen.

als dat allemaal niet werkt kan het ook aan de vlotter liggen in de waterbak.

Re: Saeco Magic de luxe start niet op, groene standby led knippert

3
otje schreef:hoi

ik heb geen ervaring met saecco maar probeer met je mee te denken. met name op duitse websites wordt dit probleem nog al eens genoemd en de oorzaak lijkt dan te liggen in ontluchting.
klaarblijkelijk zit er lucht in de waterleiding (na de pomp) en moet dat eruit.
ik ken de machine niet maar je kan water aftappen. (schakelaar), ik lees op de sites dat je dat enige tijd moet doen.

als dat allemaal niet werkt kan het ook aan de vlotter liggen in de waterbak.
Bedankt voor je antwoord , ik zal hier ook wat informatie over opzoeken en ook op Duitse sites. Daarnaast heb ik al wat tips op een andere site gekregen. De vlotter heb ik al gecontroleerd, er zit alleen een reed contact met vlotter in de waterbak die een signaal zou geven dat het waterniveau te laag is. Deze heb ik nagemeten en werkt iig.