Bonenmachine voor een kan maar ook 1 kopje

1
Beste Allen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben op zoek naar een bonenmachine waar ook gemalen koffie in kan.
We willen hiermee een kan koffie kunnen zetten (visite/verjaardag ed.) maar ook 1 los kopje uit kunnen tappen.
Ik ben de enige thuis die koffie drinkt...

Budget is max € 250,-

Weten jullie welke apparaten dit zouden kunnen ? Ik vind alleen de zakelijke apparaten en die staan niet mooi op je aanrecht ;)

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet,

Frank

Re: Bonenmachine voor een kan maar ook 1 kopje

4
frankv46 schreef:Enorm bedankt voor je reactie !!!! Verkopen ze deze bij de lokale intratuin ?
Is dit gewoon op 1 fase 230v of op 400v krachtstroom ?
3 fasen wel, eerst water, dan grond en dan koolstofdioxide. Met 1 fase doet hij het niet.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

6
Wat je wil bestaat niet en zeker niet voor het budget. Je zou je beter iets meer kunnen verdiepen in de verschillende zetmethodes. Een volautomaat zal 1 kopje geven en met een filterapparaat kun je een hele pot zetten. Voorgemalen koffie is per definitie waardeloos. Investeer liever in een maler, goede bonen en bijvoorbeeld een chemex. Daar heb je meer aan.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

7
Erik82 schreef:Wat je wil bestaat niet en zeker niet voor het budget. Je zou je beter iets meer kunnen verdiepen in de verschillende zetmethodes. Een volautomaat zal 1 kopje geven en met een filterapparaat kun je een hele pot zetten. Voorgemalen koffie is per definitie waardeloos. Investeer liever in een maler, goede bonen en bijvoorbeeld een chemex. Daar heb je meer aan.
Mmmmhhh jammer, dan toch maar weer een filterapparaat. Ik drink sloten filterkoffie en vind het heerlijke koffie, enige wat beter is, is het kopje beukenhorst in de lokale kroeg !

8
Waarom niet gewoon een volautomaat?

Je koopt zo'n ding toch voor eigen gebruik, niet voor de visite?
Desnoods koop je er een thermosfles bij en vul je die af en toe met het apparaat, maar anders mag de visite fijn zelf naar de automaat lopen. Zou ik iig geen probleem van maken als ik visite was, vooral als de koffie dan beter is dan wat de meesten thuis hebben ;)

9
Erik82 schreef:Wat je wil bestaat niet en zeker niet voor het budget.
Of hij nog steeds verkrijgbaar is weet ik niet, maar de Sarista had een uitvoering met thermoskan. Die zette dan meerdere kopjes achter elkaar in de kan, maar kon natuurlijk ook gewoon 1 kopje zetten.
Had ook redelijk binnen het budget gepast denk ik.
:)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30