http://www.home-barista.com/levers/lmwd ... ml#p406980
He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
HX, je ziet de bobbel van een uiteinde ervan boven de boiler uitsteken. TS pijp van onderen de zetgroep uit, van boven warm erin.turboyeast schreef:Is dit een dipper of een HX?
yep!turboyeast schreef:resettable safety thermostaat
Ja vind ik ook. Het is ook "gewoon" de eengroep-versie van de horecamachine van Londinium. Op geen enkel punt zo aangepast dat het makkelijker in een thuiskeuken zou passen, of onder keukenkastjes. Als is hij wel iets "korter" zodat de lengte van een aanrecht minder een punt is. Doordat hij veel zwaarder is hoeft de machine aan de voorkant minder lange "voeten" te hebben, wat nodig is bij de L1 om de machine ook bij het trekken aan de hefboom niet te laten wiebelen.Spironski schreef:Ja, wat een ding! Ik vind ' em er wat zakelijker uitzien dan de vorige, klopt dat Frans?
Ik heb gisteren door alle drukte nog niet veel naar details kunnen kijken, maar de HX van deze machine wordt gevuld door koud water uit de vastwateraansluiting. Je kunt de zetgroep dus 's ochtend als je haast hebt niet "warmflushen". En de pre-infusie druk is gelijk aan de leidingdruk, niet aan de boilerdruk zoals bij de L1. Bij mij lijkt dat niet heel veel uit te maken (2 bar ongeveer ipv 1.4) maar die druk is er altijd terwijl je op de L1 even op moet letten dat je de hefboom naar beneden trekt als de p-stat de druk net maximaal heeft (kun je wel makkelijk beïnvloeden door even een dot stoom te geven en de p-stat te laten starten). De hefboom "grijpt" dus wat eerder dan bij de L1 als je die weer omhoog brengt.Spironski schreef: En waarin vertalen zich de verschillen?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”