Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben al 4 jaar een Bezerra Giulia espressoapparaat met een Macap M4 molen erbij (met doseersysteem).
We zitten te denken om een grind on demand molen aan te schaffen. En de Macap M4 te verkopen (interesse ? )
Onderstaande 4 molens staan in onze 'shortlist'. Er zit wel nogal wat prijsverschil tussen.
Zelf zat ik aan de Quamar M80E te denken.
Welke raden jullie aan of zit er niet veel verschil tussen ?
Quamar M80E €475 420W 63mm
Macap M4D €599 250W 58mm
Eureka Zenith 65E €699 500W 65mm
Compak K3 €419 250W 58mm
Groeten, Roel
Re: Grind on demand maler kopen
2Quamar M80E €475 420W 63mm
Macap M4D €599 250W 58mm te gering vermogen en dito schijven
Compak K3 €419 250W 58mm te gering vermogen en dito schijven
Macap M4D €599 250W 58mm te gering vermogen en dito schijven
Compak K3 €419 250W 58mm te gering vermogen en dito schijven
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Persoonlijk zou ik voor de Mahlkonig Vario model 2015 gaan of de Eureka. Betere maler qua maalsel dan degene die je noemde (behalve Eureka maar die zal ongeveer gelijk zijn) en in dezelfde prijsklasse. Binnen die prijsklasse is de MK Vario onverslaanbaar en de service van MK is erg goed.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
4Sla je slag...
Mahlkonig Vario model 2015
€ 375,00
http://link.marktplaats.nl/m929450378" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahlkonig Vario model 2015
€ 375,00
http://link.marktplaats.nl/m929450378" onclick="window.open(this.href);return false;
5Ik heb zojuist gekozen voor de Eureka zenith club e. Ik heb een oudere molen met doser staan en wilde grind on demand.
Na lang zoeken heb ik een adres gevonden waar ik hem nu nieuw voor 350,- heb gekocht......Kon het niet laten staan.
Morgen komt hij binnen....ben heeeeeel benieuwd.
Mvg Rob
Na lang zoeken heb ik een adres gevonden waar ik hem nu nieuw voor 350,- heb gekocht......Kon het niet laten staan.
Morgen komt hij binnen....ben heeeeeel benieuwd.
Mvg Rob
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.
6maar de Zenith Cllub e is wel een andere lees mindere maler dan de "normale" Zenith e.
de Club speelt in de Compak K3/Macap M4d klasse d.w.z. schijven van 58-60 mm en 250-300 watt.
de "normale" Zenith speelt in de Super Jolly league met >63 mm en >450 Watt.
wil je plezier zeker niet vergallen en is ook geen slechte maler hoor, maar verwacht geen beter dan maalsel dan van een Compak K3.
die laatste maalt trouwens best aardig!
de Club speelt in de Compak K3/Macap M4d klasse d.w.z. schijven van 58-60 mm en 250-300 watt.
de "normale" Zenith speelt in de Super Jolly league met >63 mm en >450 Watt.
wil je plezier zeker niet vergallen en is ook geen slechte maler hoor, maar verwacht geen beter dan maalsel dan van een Compak K3.
die laatste maalt trouwens best aardig!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Grind on demand maler kopen
7Mee eens. Over de E65 ben ik zeer tevreden. Bijstellen alleen bij andere bonen nodig, geen klompjes, slechts enkele grammen retentie waardoor goed met een hopper te gebruiken, goed werkende timerfunctie en, het belangrijkste, goed smakende espresso.
Vooral het niet/nauwelijks hoeven bijstellen is heel prettig. De K3 die ik hiervoor moest ik bijna dagelijks bijstellen en is 2x langzamer.
Mignon heb ik ook. Klompt enorm met de meeste soorten bonen. Zonder WDT niet te gebruiken. Tov de K3 is de maalgraad wel makkelijker bij te stellen en is de smaak in het kopje beter.
Vooral het niet/nauwelijks hoeven bijstellen is heel prettig. De K3 die ik hiervoor moest ik bijna dagelijks bijstellen en is 2x langzamer.
Mignon heb ik ook. Klompt enorm met de meeste soorten bonen. Zonder WDT niet te gebruiken. Tov de K3 is de maalgraad wel makkelijker bij te stellen en is de smaak in het kopje beter.
8Wees niet bang BVDS, ik ga er zeker van genieten! Ben alleen net GLS misgelopen.....dat is weer wat minder
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.
9Ik zal deze thread niet verder vervuilen maar toch nog snel even dit....
Mvg Rob
Geweldig...en heerlijk..eigenlijk voornamer Mvg Rob
10Het is uiteindelijk de Eureka Zenith 65 E geworden. Hij komt volgende week binnen. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb hem trouwens voor een lager bedrag dan ik eerder vermeldde gevonden, bij koffiewarenhuis.nl
Groeten, Roel
Ik heb hem trouwens voor een lager bedrag dan ik eerder vermeldde gevonden, bij koffiewarenhuis.nl
Groeten, Roel