Machine in Italië kopen

1
Ik wil binnenkort een halfautomaat espressomachine kopen met een warmtewisselaar. Nu las ik op deze website dat er een aantal populaire merken zijn. Onder andere de Isomac Tea en Millenium, Vibiemme Domobar Super, Rocket Giotto en Cellini, ECM Mechanika en Technika, La Scala Butterfly, Bezzera BZ07, BZ10 (en andere Bezzeras). Ik zit zelf aan een Bezzera BZ10 te denken. De kosten voor zo'n machine in Nederland lopen aardig op. Aangezien ik binnenkort naar Italië ga en deze dingen daar geproduceerd worden vroeg ik me af of het niet goedkoper is om daar de machine en molen te kopen? Ik ga naar Milaan. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en mogelijk een adresje hebben?

2
Hou jezelf niet voor de gek, stel dat je service nodig hebt, echte service zal je met die afstand niet snel vinden, misschien beter lokaal te kopen, Espresso Piet Amsterdam of een aanrader Peter van de firma Kafko zie http://www.kafko.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Topservice!

Re: Machine in Italië kopen

5
Jura_Impressa schreef:Ik vind Friesland ook ver rijden :shock:
Ik rij liever 2 uur voor goede service eens in het jaar met meerdere malen telefonisch advies dan elke paar maanden als je pech hebt een half uur voor belabberde service.

Bij Kafko altijd goede service en ondersteuning gehad. Onderdelen werden gewoon verstuurd en hulp bij vervangen waardoor je niet zonder machine hoeft komen te zitten. Bij echte problemen langs gaan en zien hoe alles wordt gemaakt en een paar uur later weer met een werkende machine terug en de kennis zodat je het de volgende keer zelf kunt doen.

Bij gerenommeerde leveranciers in de randstad vaak het probleem gehad dat voor het kleinste euvel de machine terug moest en je hem een paar weken kwijt was. Vaak veel gezeur en zeggen dat je de problemen zelf hebt veroorzaakt om de kosten in jou schoenen te schuiven. Typisch wat je in de randstad kan verwachten. Vervolgens niet goed of half gemaakt en een week erna weer in de auto om de machine wederom weg te brengen. Elke keer een retourtje en parkeergeld betalen waardoor je uiteindelijk meer tijd en geld kwijt bent dan een ritje Hoogersmilde en dan ook nog een paar weken zonder machine.

Maar ja, het is wel een afstannd naar Hoogersmilde. Zo ver dat het goedkoper en veel sneller is dan de meeste leveranciers in de randstad. Er is veel meer dan alleen afstand per auto.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

6
Jura_Impressa schreef:Ik vind Friesland ook ver rijden
Hangt er ook vanaf, vanaf waar je gaat ´meten´ he...

Ik ben vanuit Utrecht al eens geweest. Met zo´n goedkope dagkaart van NS die je her en der geregeld kunt aanschaffen.

Wel even machine goed inpakken en op zo´n klein karretje. Peter pikt je op vanaf station in de buurt en brengt je terug.

Heel vriendelijk, leerzaam en gezellig!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

8
Jura_Impressa schreef:Ik vind Friesland ook ver rijden :shock:
Voor jou is het maar 2 uurtjes vanaf Vlaardingen . . .

Ik kan aardig knutselen maar als er een grote verbouwing aan een machine gedaan moet worden,
dan ga ik toch even naar Hoogersmilde, Peter heeft je kan het zo gek niet noemen wel op voorraad,
dan is misgrijpen eigenlijk niet aan de orde.

Perfecte gastvrijheid.
Tot de volgende keer maar weer!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
Jongens, het dreigt wel een beetje off topic te raken. Het gaat hier niet om Kafko.

Ook ik denk evenwel ook dat het handiger is om een leverancier te nemen die niet al te ver bij je vandaan zit. Inderdaad om de service, die je toch zo nu en dan zal moeten laten geven. Ik vraag me trouwens af of de apparaten in Italië wel zoveel goedkoper zijn dan hier. Ik zou dat eerst eens goed uitzoeken.

En of je dan Drenthe te ver vindt is een persoonlijke zaak. Dat Peter geweldige service geeft, snel werkt en niet duur is, staat denk ik wel buiten kijf. Ik woon maar een half uurtje bij hem vandaan, en daar ben ik erg blij mee, in elk geval.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Machine in Italië kopen

10
Zoveel zijn we niet afgegleden, we weten niet eens of T.S. eventueel in de zeer dichte nabijheid resideert van een van de bovengenoemde serviceverleners.

Ik persoonlijk ben wel eens op speurtocht geweest voor iemand naar een machine die in eerste instantie niet in NL geleverd zou worden, na de nodige zoekerijen gevonden in Italië kostte 100%, toch nog in den lande aan het speuren geweest en zowaar toch een leverancier gevonden die het product voor iets meer dan de Italië prijs kon leveren, het ging toen over nog geen 5% meerprijs, maar wel met echte NL Garantie van 2 jaar!
In dit geval vervielen natuurlijk ook de verzendkosten vanuit Italië.

Al zou het de T.S. 10% schelen, een hoop gesjouw en andere risico's o.a. verlies, diefstal, beschadiging of noem maar wat er nog meer voor zou kunnen vallen.

Ik zou al die ellende er niet voor over hebben.

En natuurlijk de eerder genoemde voor en of nadelen van het kopen in het buitenland.