Re: Jura Z5 maakt herrie, tandwiel slipt door, geen fout code

11
Ik Heb gisteren ook het zelfde probleem met onze Jura IMPRESSA X9 gekregen na dat ik op espresso had gedrukt de molen ging lopen maar na 8-10 sec hoor je een ratelende herrie uit de machine komen.

na paar keer uit en aan te zetten komt het nu steeds terug geen fout melding.

Ik heb de hele machine uit elkaar gehaald inderdaad de speling tussen de tandwiel van motor en zet groep is te veel waar door het steeds door slipt.

De motor zit met 2 schroeven vast, waar je de schroef in draait was bij mijn motor ook al een bast te zien motor bevestiging plek is ook veel te zwak gemaakt zit maar een 1mm kunststof om de schroef gat.

Ik heb de motor helemaal los gehaald de barst gelijmd met sec lijm en alles weer gemonteerd getest nu gaat het goed geen geratel meer.

Jura heeft het zet groep volgens mij zo in elkaar geprogrammeerd dat de motor met tandwiel de zet mechanisme naar boven draait en na en als het boven is heb je geen schakelaar die je bediend maar de motor krijgt het niet meer door gedraaid en opdat moment trekt de motor natuurlijk meer stroom en de elektronica achter de motor aansturing ziet dat en laat de motor de andere kant op draaien maar als het slipt dan draait de motor kon stand door zonder dat het een error geeft.

dit is mijn mening.

kijken hoelang het goed belijft :)

Re: Jura Z5 maakt herrie, tandwiel slipt door, geen fout code

12
Klinkt goed als oplossing.
Zeker als de boel goed verlijmt is met de nodige verstevigingen zal dit best blijven werken.
Mijn z5 werkt al een paar maanden niet meer omdat soms heel af en toe maar ook wat vaker er iets lekt in de machine wat niet zomaar te traceren is.
Gevolg is dat de aardlekschakelaar er direct uitklapt. :evil:

Viktor in Heerlen gebeld maar 'even' een dag op en neer naar Heerlen vanuit Hillegom lukt niet even in te plannen.
Leve Jura. Hura, hura, hura.