Hallo
Na maanden informatie vergaren op deze forum, die ik trouwens geweldig vind met veel goede én kritische info, heb ik eindelijk beslist om een account aan te maken. Als fervente koffiedrinker, na jaren gebruik te hebben gemaakt van nespresso capsules, vond ik de tijd rijp voor het echte werk. Ik besliste om een toestel aan te kopen.
Jullie zijn in Nederland verwent in het aanbod die jullie krijgen aan toestellen. Hier in België ligt het aanbod niet zo hoog en is de keuze beperkt, tenzij ik via een webshop de aanschaf doe.
Ik heb een budget van +/- 1300 euro te spenderen voor het toestel, zonder de maler. Aan deze laatste ben ik nog niet toe. Hoewel er velen onder jullie de raad geven om eerst een maler aan te schaven...
Ik heb mijn oog laten valen op de NUOVA SIMONELLI MUSICA
https://nl.homebarista.be/musica.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit om twee redenen:
1: de verkoper is hier in de buurt gevestigd, bij problemen kan ik snel aankloppen
2: Het is een compact toestel waarin ik terzelfde ook mijn melkbereidingen kan klaarmaken, wat dan belangerijker is voor mijn wederhelft.
Heeft iemand zo'n toestel in zijn bezit, zo ja wat zijn de bevindingen. Of moet ik mijn keuze herzien, zo ja, wat zijn de alternatieven.
Ik ben een beginnende "barista" en wil degelijk materiaal in huis halen die een tijdje mee kan.
Alvast bedankt voor de reacties!
NUOVA SIMONELLI MUSICA
2Ik zie een hoop plastic....lekbak lijkt plastic etc.
Ik zou maar gewoon voor een Rocket cellini premium plus gaan. Heeft zichzelf bewezen en houdt hoogstwaarschijnlijk beter zijn waarde. Waarom je nog niet toe bent aan een maler snap ik niet. Je bent toch ook toe aan goede koffie? Ik hoop dat je wel verse bonen gaat kopen en een goede maler, anders kun je beter hier geen geld aan uitgeven en beter een keer op vakantie gaan van het geld bijvoorbeeld.
Ik zou maar gewoon voor een Rocket cellini premium plus gaan. Heeft zichzelf bewezen en houdt hoogstwaarschijnlijk beter zijn waarde. Waarom je nog niet toe bent aan een maler snap ik niet. Je bent toch ook toe aan goede koffie? Ik hoop dat je wel verse bonen gaat kopen en een goede maler, anders kun je beter hier geen geld aan uitgeven en beter een keer op vakantie gaan van het geld bijvoorbeeld.
3
@Bobbee ik ben er wel aan toe, ik bedoel dat ik niet uit mijn zoektocht ben geraakt. UITERAARD zal ik mij een deftige maler aanschaffen. Ondertussen heb ik wel door dat dit het belangrijkste is, verse bonen kan ik Gelukkige wel gemakkelijk aankopen.
Ik zal eens wat info opzoeken over de cellini. thx
Ik zal eens wat info opzoeken over de cellini. thx
Re: NUOVA SIMONELLI MUSICA
4Beste Bro,
Ja ik heb een Musica en ben er wel tevreden over. Maar ik moet zeggen dat de E61 machine`s het net ff wat lekkerder doen.
IK heb er hier wel wat van gehad,en wilde weer eens wat nieuws. De lloks van de machine sprrekt je aan of juist niet.
Het hoge plastic gehalte valt erg mee,en als je hem van binnen bekijkt scheelt dat niet veel van de andere machine`s
Melk opschuimen kan hij als een gek. Wat ik ook makkelijk vind is de dosering van de kopjes koffie,daarbij kan je hem ook
nog laten voorwellen. Tevens heeft Laurant ook nog een leuke molen welke ik bij hem heb gekocht voor een super prijs.
EUREKA ZENITH CLUB Elektronisch zwart voor 350,-. Niet idereen is er van gecharmeerd,maar ik ben er heel blij mee.
Groetjes Rob
Ja ik heb een Musica en ben er wel tevreden over. Maar ik moet zeggen dat de E61 machine`s het net ff wat lekkerder doen.
IK heb er hier wel wat van gehad,en wilde weer eens wat nieuws. De lloks van de machine sprrekt je aan of juist niet.
Het hoge plastic gehalte valt erg mee,en als je hem van binnen bekijkt scheelt dat niet veel van de andere machine`s
Melk opschuimen kan hij als een gek. Wat ik ook makkelijk vind is de dosering van de kopjes koffie,daarbij kan je hem ook
nog laten voorwellen. Tevens heeft Laurant ook nog een leuke molen welke ik bij hem heb gekocht voor een super prijs.
EUREKA ZENITH CLUB Elektronisch zwart voor 350,-. Niet idereen is er van gecharmeerd,maar ik ben er heel blij mee.
Groetjes Rob
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.