Vervanger voor Gaggia Classic

1
*Crosspost*

Hi,

Lang niets gepost, wel nog veel/vaak meegelezen.

Wat is goede vervanger voor mijn overleden Gaggia Classic? Heb deze nog geprobeerd te redden, maar dat lukte mij helaas niet.
Ik heb deze vraag al wel proberen te zoeken in het beginners forum, maar niet bevredigend antwoord gevonden.

Mijn budget is helaas niet heel groot, max €600,-. Tenzij het staatslot van 1 juli geluk brengt ;-)
Nu kan ik marktplaats af blijven speuren, maar eerlijk gezegd super handig ben ik niet met onderhoud & reparatie :?

Bij bijvoorbeeld Oldenhof hebben ze voor €600,- ook een compleet nieuwe machines.
De merken die daar binnen het budget vallen zijn Imat, Solis, Isomac deze merken ken ik niet goed. Ook kan ik hierover niet veel vinden op het forum. Ook hebben ze Quick Mill & Rancillio deze merken ken ik wel. En zijn ook vindbaar op het forum.

Wat is wijsheid volgens jullie? Toch marktplaats blijven afspeuren & geduld hebben.
Of zouden jullie een van de bovenstaande merken kunnen aanbevelen of juist afraden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen/adviseren in mijn dilemma ;-)

Groet,
Roel / NachtBroeder

Re: Vervanger voor Gaggia Classic

2
Fris ons nog even op over je koffiebehoeftes: espresso, cappuccino, hoe vaak, etc. En had je al een maler?

Op zich kan je met enig geluk denk ik toch wel een goede 2-de handse machine vinden voor dat bedrag.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Vervanger voor Gaggia Classic

4
NachtBroeder schreef:Dit gaat hem worden:
http://link.marktplaats.nl/m941836914
Niet mijn droom machine, maar voor nu voldoende.

Ik blijf zoeken naar een beter opvolger & die mijn vrouw ook accepteert.
Deze kan ik doorverkopen als ik een betere gevonden heb.

Vanavond in huis & morgen uitproberen.

Dank voor het meedenken!
Ik hoop dat je wat hebt lopen onderhandelen, want de prijs die daar staat is aan de hoge kant.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

5
Voor een machine van een maand oud lijkt me dat toch een zeer redelijke prijs (?). Succes met je aanschaf in ieder geval, lijkt me een prima vervanger!