Ik moest nog steeds mijn ervaringen posten,...was een beetje druk. Ik heb de 3 reizigers naast elkaar uitgeprobeerd. Ik heb niet heel uitgebreid lopen meten en wegen, ik vind het altijd fijner om het op gevoel te doen, dus dat zou mijn resultaat onbetrouwbaar kunnen maken..
Ik ben begonnen met de aeropress, leuk alternatief voor als je geen espressomachine bij de hand hebt. Geen slechte smaken. Maar evenaart niet het niveau van de e 61 met bonen die ik geprobeerd heb. Qua werk en schoonmaken vind ik de moeite over een komen. Wellicht als je voor 4 personen espresso moet maken, is het iets sneller.
Daarna ben ik verder gegaan met de chemex. Deze vond ik qua smaak het lekkerst en ook heel makkelijk in gebruik. Dit is een mooi alternatief als je grotere groepen van koffie moet voorzien. Alleen de kan wordt natuurlijk snel koud...(maar ik gok dat er vast oplossingen voor te krijgen zijn? )
Tot slot de hario geprobeerd, maar deze vond ik minder smaken hebben dan de chemex. Ook meer "gewoon", vroeger op de camping zette wij altijd zo de koffie. Wel kleiner en makkelijker mee te nemen.
Mijn conclusie was dat ik op dit moment geen van 3 en aan ga schaffen en voor grotere groepen terugval op de french press. Die blijft net iets langer warm en die is natuurlijk al in mijn bezit. Als ik opnieuw moest kiezen en je hebt plek over in je kast zou ik de chemex gekozen hebben. Wellicht kom ik nog eens in een bui of valt de french stuk