Naam is Steven ik maak sinds enkele jaren in september een moeilijke periode door. Want dan net terug uit Italië en geconfronteerd met wat in nl koffie genoemd wordt. Dit jaar was het het ergst. Kan gewoon geen bakkie pleur meer naar binnen krijgen. Dus er moet een espresso machine komen. Ben druk op zoek en ga komende week naar een la spaziale vivaldi (niet de mini, dus met rotatiepomp en vaste wateraansluiting) kijken. Machine komt uit 2008, is goed onderhouden en voorzien van filter. Even voor het idee: ik ben geen purist die echt alle variabelen onder controle wil houden. Ik wil wel naast de machine een goede bonenmaler hebben, dat is de eerstvolgende stap (voor nu maak ik gebruik van die van de buurman), zoals me heel goed duidelijk is geworden uit jullie beginners handleiding
Vraag aan jullie is waar op te letten als ik ga kijken, wat zouden jullie willen weten/bekijken?
Tweede is welke waterfilter hiervoor te kopen en waar? Machine komt te staan in Utrecht. Geen idee wat hier de hardheid van het water is.
Dank alvast!