Re: pavoni, quickmill, ascaso of rancilio

21
swimmer schreef:Een barista die niet weet wat een E61 groep is?!? :shock: ;)
Ja ik vind het niet erg wat dingen te vertellen/uit te leggen daar is een forum als dit ook voor. Aan de andere kant vind ik wel dat ze mensen met weinig kennis achter de machine zetten. Ik dacht dat ze daar echt een opleiding voor kregen met de nodige uitleg over de machines en geschiedenis maar dat lijkt er niet op. Wie weet kan Ricardo hier wat meer over vertellen.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

22
Let wel dat mijn berichtje met een knipoog eindigt ;-)

Ik met mijn niet bestaande kennis van koffie en de bijhorende machines & molens heb er zeker geen recht van spreken ...
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

23
Zijn jullie ook 19 dan? Hoe moet ik dan beginnen met de koffiewereld? Ergens toch?
Verder hebben we wel veel info gehad over geschiedenis van koffie, verder niet van de machines. Lijkt me ook een beetje onzin om een cursus van 5 weken te krijgen om alle info van koffie te leren.
Verder nemen veel bedrijven (in ieder geval in Rotterdam) geen barista's aan die ouder zijn. Kosten veel, zoals dit bij alle andere bedrijven ook is. Verder heb ik ook geen startkapitaal om meteen mijn eigen business op te zetten, dus ben ik simpel als barista begonnen bij Coffee Company, al komt er wel wat kijken bij het maken van koffie.

Maar ik ben nu toch aan het informeren over koffie, apparaten etc, dus ik wil er wel over leren.

24
Ik ben net dus bij kaldi geweest en de quick 820 uitgeproneerd. Hij werkte perfecv met een cremalaag waar je u tegen zegt, ook het schuimen ging goed. Het is natuurlijk geen domobar maar hij was beter dan ik verwacht had. AangeZien het binnenwerk van de 820 hetzelfde is als de 3000, heb ik de 3000 meteen besteld. Begin april ga ik hem ophalen.

Maar kon je opdr quick nou ook zon pid laten zetten? Want dat zou ook wel leuk zijn.

De maler koop ik pas een paar weken later, als er meer geld binnenkomt.

In ieder geval, bedankt voor de tips.

27
Ricardootje_89 schreef:Ik ben net dus bij kaldi geweest en de quick 820 uitgeproneerd. Hij werkte perfecv met een cremalaag waar je u tegen zegt, ook het schuimen ging goed. Het is natuurlijk geen domobar maar hij was beter dan ik verwacht had. AangeZien het binnenwerk van de 820 hetzelfde is als de 3000, heb ik de 3000 meteen besteld. Begin april ga ik hem ophalen.

Maar kon je opdr quick nou ook zon pid laten zetten? Want dat zou ook wel leuk zijn.

De maler koop ik pas een paar weken later, als er meer geld binnenkomt.

In ieder geval, bedankt voor de tips.

Gefeliciteerd met je nieuwe machine! Een Quick 3000 kost plus minus net zoveel als een Domobar (778 €). Kan je uitleggen waarom je dan toch een Quick koopt? Zijn het de looks of de goede verkooptechniek van de verkoper?
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

29
Ik vind het zelf een mooie machine, hij lijkt op de domusbar van pavoni, die ik in de eerste instantie wou. Verder wilde ik een volledige rvs machine. De qm is is helemaal van rvs, de goedkopere domusbar niet. Ook de espresso die eruit kwam was perfect en het schuimen ging ook lekker.
Het lag ook aan de verkooptechnoel van de verkoper. De man stond vol passie uit te leggen wat allemal de voor en nadelen waren.
De domusbar heeft verder veel opwarmtijd nodig, qm niet. En ik Zet op een dag niet erg veel koffie, 1 sochtends en 3 savonds ofzo.
Misschien dat ik over een aantal jaar verder ga kijken voor een hx machine.

30
Oke, ik heb nog even nagedacht en ik wil graag nog even de Domobar uittesten. Ik denk dat ik vanmiddag ook gewoon uit enthousiasme de Quick 3000 heb besteld.
Maandag bel ik even naar Kaldi Spijkenisse op en vraag ik of de Domobar nog mogelijk is. Alleen wil ik hem nog even ergens testen.

maar wat is de prijs van een Domobar zwart in de winkel? Zo tussen de €780 en €800? Weet iemand hoe duur deze bij Kaldi in bijvoorbeeld Amsterdam is?

Ik vind het echt heel moeilijk. :?