Re: Reparatie van een La Pavoni: zelf doen of laten doen?

12
Gisteren weer wat kunnen doen aan de Pavoni (lastig plannen als je allebei weinig tijd hebt om te sleutelen, althans weinig tijd waarop we allebei kunnen...). Vol goede moed begonnen en vrij snel het probleem gevonden waardoor de druk kon ontsnappen en laat dat nou net een onderdeel zijn dat niet in de standaard set met ringen zit: het vulglas was bovenin net achter de bevestiging gebroken. Dus na 5 minuten wisten we al dat er voorlopig weer geen koffie uit het apparaat gaat komen.

Verder alles maar los gemaakt om de ringen te vervangen en meteen gekeken of er nog meer "verrassingen" waren maar op een vreemde zelfbouwpakking na viel dat gelukkig mee. Alle onderdelen gaan straks een schoonmaakbeurt krijgen (de eerste in 40 jaar verwacht ik) en dan als het glas binnen is gaan we de boel weer in elkaar zetten.

Moet wel zeggen dat het allemaal erg simpel is en ik ben blij dat ik er aan heb kunnen beginnen. Leuk werk dit :D
Kei veel groeten!

Joost

Re: Reparatie van een La Pavoni: zelf doen of laten doen?

14
Al weer een tijdje geleden dat ik er wat aan gedaan heb, maar na het vervangen van het glas en de bijbehorende pakkingen werkt hij weer. De druk loopt alleen te ver op en ik heb nog geen tijd gevonden om de pressostaat aan te passen.

Verder lekt hij nog op de aansluiting van het stoomkraantje op de ketel maar dat vindt de eigenaar geen onoverkomelijk probleem dus dat ga ik in ieder geval nu nog niet aanpassen.

Blijf er bij dat het erg makkelijk sleutelen is aan zo'n Pavoni. Als ik er ergens een tegen kom die weg gaat omdat hij "kapot" is neem ik hem zeker mee de volgende keer...
Kei veel groeten!

Joost