Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

22
Erik82 schreef:Van het weekend moet je niks geloven van wat ik zeg. Dat zit ik in Brugge op het Brugs Bierfestival :mrgreen: . Maandag ben ik weer terug/nuchter.
Oeh, veel plezier!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

26
Maar, dat is niet zo belangrijk want een 58mm werkt prima. Een strak passende tamper zorgt er ook voor dat je de puck mee omhoog trekt als je de tamper te snel omhoog haalt.
Je kunt veel beter concentreren op gelijkmatige verdeling van je maalsel en dan kaarsrecht tampen om een zo horizontaal mogelijke tamp te creëren tov het filterbakje. Dat zorgt voor een perfecte extractie. Voor de rest is tampen niet zo boeiend als er over wordt gesproken.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
En die 58,5mm tamper past in jou EP HQ14 filterbakje maar wellicht niet in die van bobbee of iemand anders. VST geeft de garantie op de exacte maten maar EP niet. Zelf heb ik altijd een 58mm Reg Barber gehad en daar was helemaal niks mis mee. Een goede stevige zware tamper is belangrijker dan die 0,5mm extra. En 58mm is veel makkelijker verkrijgbaar en meestal goedkoper dan 58,5mm.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: RE: Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

28
bobbee schreef:Maar, dat is niet zo belangrijk want een 58mm werkt prima. Een strak passende tamper zorgt er ook voor dat je de puck mee omhoog trekt als je de tamper te snel omhoog haalt.
Als je de tamper licht draaiend omhoog haalt heb je daar geen last van, dus als het ware in de polijst beweging.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

29
maandagavond 4 Espressoparts HQ14 filterbakjes en 2 doucheschermen besteld ben ik de komende tien jaar voorzien 8-)

service via de chat was geniaal, snel, correct en helpfull wat wil je nog meer. Nu wachten totdat de envelop met spulletjes in de bus valt en kijken of mijn vrinden (douane) me matsen of juist niet. 16 dollar verzendkosten dankzij de tip van Erik82.

mij is one happy camper :mrgreen:
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way