Dat is precies waar mijn twijfel zit bij het apparaat. Is de temperatuur wel hoog genoeg. Ik vermoed op dit moment van niet, terwijl DR Trading zegt dat ze hem goed hebben afgesteld. Daarom ga ik bij hen langs.Barista74 schreef:Maar als de watertemperatuur heet genoeg is, dan zegt dat toch voldoende?Marieke schreef:Zij hebben er verstand van en als ik daar kan zien dat zij met deze Quick Mill een lekkere espresso kunnen zetten, dan weet ik zeker dat het niet aan het apparaat ligt.
Re: Ervaringen met DR Trading?
12Als je echt geen maler kwijt kunt, kun je hem ook ombouwen naar ESE pads. Dan heb je eigenlijk een betere Nespresso machine, dat wel.
Althans, ik weet niet hoe goed dat ESE systeem werkt, want ik heb het nooit gebruikt. Ik kocht hem met ombouw set (mijne is eigenlijk een ESE versie) en heb hem gelijk omgebouwd. Dat is een klein kunstje.
Ik heb overigens een Ascaso mini maler. Neemt ook niet veel ruimte in beslag.
Althans, ik weet niet hoe goed dat ESE systeem werkt, want ik heb het nooit gebruikt. Ik kocht hem met ombouw set (mijne is eigenlijk een ESE versie) en heb hem gelijk omgebouwd. Dat is een klein kunstje.
Ik heb overigens een Ascaso mini maler. Neemt ook niet veel ruimte in beslag.
13Overstappen naar ese is geen goed advies en de ascaso is ook geen goed advies, sorry maar moet het toch even melden als ik dit lees...
Wil je een kleine maler die goed presteert, pak dan de bezzera bb005. Die heeft tenminste nog 48mm conische schijfjes.
Wil je een kleine maler die goed presteert, pak dan de bezzera bb005. Die heeft tenminste nog 48mm conische schijfjes.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
15De onderwerpsregel mag wel aangepast worden vind ik.
Dit gaat niet over DR Trading en nu komt de naam van het bedrijf x maal voor in berichten die niets over dat onderwerp zeggen.
Het onderwerp is "Beginner meent dat het zonder maler kan" of "Espresso van oude koffie ook goed?"
De temperatuur van je koffie kun je meten, maar het maakt dan veel uit of die in een klein kartonnen bekertje stroomde of in een dik porseleinen espressokopje dat al een klap van de hitte van de vloeistof wegneemt.
Hoe precies en waarmee exact heb je dit temperatuur eigenlijk gemeten? Als je geen zinnige informatie verschaft kun je dienaangaande ook geen goed advies verwachten.
Dit gaat niet over DR Trading en nu komt de naam van het bedrijf x maal voor in berichten die niets over dat onderwerp zeggen.
Het onderwerp is "Beginner meent dat het zonder maler kan" of "Espresso van oude koffie ook goed?"
De temperatuur van je koffie kun je meten, maar het maakt dan veel uit of die in een klein kartonnen bekertje stroomde of in een dik porseleinen espressokopje dat al een klap van de hitte van de vloeistof wegneemt.
Hoe precies en waarmee exact heb je dit temperatuur eigenlijk gemeten? Als je geen zinnige informatie verschaft kun je dienaangaande ook geen goed advies verwachten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
17Marieke kiest ervoor om zelf niet met naam en toenaam op het forum te staan maar aarzelt niet om de verkoper bekend te maken, dat geeft ook te denken.patrickg schreef:Eens, de reputatie van een bedrijf moet niet zomaar risico lopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Ervaringen met een Quick Mill?
18Na een aantal dagen in het buitenland weer thuis.
Daarvoor langs geweest bij DR Trading. Daar ben ik uitstekend én vriendelijk geholpen.
In de Quick Mill zit een thermostaat-dingetje wat de temperatuur regelt. Dat is vervangen door een andere. Dat thermostaat-dingetje bepaalt de temperatuur en heeft maar 1 stand (1 vaste temperatuur). Ik heb een "hetere" meegekregen. Dat scheelt enorm.
Daarnaast ook een blik Jolly Caffe meekregen in de juiste maling.
Vanochtend eindelijk van een heerlijke espresso genoten.
Daarvoor langs geweest bij DR Trading. Daar ben ik uitstekend én vriendelijk geholpen.
In de Quick Mill zit een thermostaat-dingetje wat de temperatuur regelt. Dat is vervangen door een andere. Dat thermostaat-dingetje bepaalt de temperatuur en heeft maar 1 stand (1 vaste temperatuur). Ik heb een "hetere" meegekregen. Dat scheelt enorm.
Daarnaast ook een blik Jolly Caffe meekregen in de juiste maling.
Vanochtend eindelijk van een heerlijke espresso genoten.
19Super!
20Netjes!!! Ze hebben mij goed geholpen aan een aantal onderdelen voor de K10 die ik destijds had.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!