Re: De Profitec Pro800 is geleverd

16
lmg475 schreef:ik kan geen vastwater aansluiting maken en dan vallen er redelijk wat mogelijkheden weg.
Mooie machine! de boilerdruk van mijn hevelmachine zit op slechts 0.8 bar. Is de pro800 een HX hevelmachine, net als de Strega? Met andere woorden: wordt de groep ook gevoed met een vibratiepomp?
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

19
lmg475 schreef:Neen het is een dipper. De vibratiepomp vult enkel de boiler
Als het een "ordinaire" dipper is, lijkt een zure smaak toch te komen door een te koele groep?
Met een Flojet/reservoir kun je trouwens iedere machine onafhankelijk maken van vastwater.
Cheers, TY
Let's gobblefunk

20
lmg475 schreef: Als jij denkt dat de groep te koel was, ga ik daar nog mee experimenteren. Ik had nochtans voor het zetten van de espresso heet boilerwater laten doorlopen.
Zonder dat ik deze machine ken, zou ik adviseren om de boilerdruk op 0.8 bar te zetten. Daarna de groep goed opwarmen, desnoods met een paar flushes. Het mooiste is natuurlijk om de groep te thermo-karakteriseren met thermokoppels, net zoals Fransg gedaan heeft. In mijn ogen leer je dan echt heel veel over de machine. Ook de rebound wordt dan inzichtelijk.
Cheers, TY
Let's gobblefunk