Bosch Verobar 300 drap in koffiebak

1
Beste allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn verobar. Ik onderhoud hem goed en maak geregeld de zetgroep schoon plus siliconen op de bewegende banen / delen / ringen.

Maar sinds kort krijg ik veel vocht in de koffiebak. De koekjes zijn nat en onderin dus veel drab. Koffie is ook slap. Normaliter los ik dit op door het maalwerk te reinigen met urnex grinds. Werkt prima, mooie droge koekjes en weer een bakkie zoals het was. Maar nu is er wel meer vocht als normaal.

Iemand een idee in welke hoe ik het moet zoeken? Zetgroep lijkt mij tiptop in orde. Toch het maalwerk misschien?
Groetjes,

Martijn
** Bezzera Magica - Eureka Mignon Specialita **

Re: Bosch Verobar 300 drap in koffiebak

3
jimmy_zeropm schreef:Beste allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn verobar. Ik onderhoud hem goed en maak geregeld de zetgroep schoon plus siliconen op de bewegende banen / delen / ringen.

Maar sinds kort krijg ik veel vocht in de koffiebak. De koekjes zijn nat en onderin dus veel drab. Koffie is ook slap. Normaliter los ik dit op door het maalwerk te reinigen met urnex grinds. Werkt prima, mooie droge koekjes en weer een bakkie zoals het was. Maar nu is er wel meer vocht als normaal.

Iemand een idee in welke hoe ik het moet zoeken? Zetgroep lijkt mij tiptop in orde. Toch het maalwerk misschien?
Groetjes,

Martijn
Toch het maalwerk maar eens een keer echt demonteren en reinigen. Ook de uitloop van de molen naar de zetgroep kan flink versmeren. Als dat niet voldoende is eventueel nieuwe maalring en kegel plaatsen (of een compleet revisie maalwerk)
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do